Українська прокуратура попросила Туреччину заарештувати судно, яке, за наявними даними, перевозить 19 тис. тонн зерна, викраденого з окупованих росією територій України.

Як пише ЦТС, про це йдеться в публікації The Wall Street Journal.

Зокрема, повідомляється, що судно Bomustafa O, що ходить під прапором Панами, прибуло в турецький чорноморський порт Самсун у понеділок, 17 квітня, з вантажем у 19 000 т ячменю.  

За кілька днів до цього українська прокуратура звернулася до турецької владі з проханням арештувати судно, заявивши, що воно завантажувало ячмінь у порту в окупованому росією Криму. Мова йде про завантаження на рейді біля Керченської протоки.

Українська сторона попросила взяти проби зерна та допитати капітана і екіпаж, додавши, що судно вимкнуло AIS, аби унеможливити відстеження його маршруту.

Видання не уточнює, як на українське звернення відреагувала турецька сторона. Представники турецької адміністрації не відповіли на запит The Wall Street Journal з проханням про роз’яснення ситуації.

Зазначається, що балкером Bomustafa O управляє дубайська компанія Tower Shipping через дочірню компанію Alvion Maritime.

download

Американське видання наголошує, що російські компанії займаються масовою контрабандою українських зернових вантажів, хоча офіційно це заперечують.

На цьому тлі росія продовжує саботувати і шкодити роботі "зернового коридору" у Чорному морі. Зокрема, з 10 квітня російська сторона у Спільному координаційному центрі в Стамбулі припинила реєстрацію нового вхідного флоту до участі в зерновій ініціативі та відмовилась працювати за планами українських портів. Це зробило неможливим складання інспекційних планів та фактично зупинило вхід нових суден у рамках зернової ініціативи. 17-18 квітня не було складено інспекційного плану та не проведено жодної інспекції в територіальних водах Туреччини.

Росія вже вкотре вимагає в обмін на роботу "зернового коридору" відновити експорт її аміаку транзитом через територію України. Зокрема, країна-агрессор хоче поновити роботу аміакопроводу "Тольятті-Одеса" і перевалку аміаку в порту Південний для подальшого транспортування суднами по Чорному морю. Використовуючи це як фактор тиску, рф паралельно будує в порту Тамань термінал з перевалки аміаку та азотних добрив.