Оператор амстердамського аеропорту Схіпхол пропонує заборонити зльоти та посадки всіх рейсів у нічний час, та повністю заборонити польоти ділової авіації в рамках ініціативи щодо зниження рівня шуму в районі аеропорту та екологічних ініціатив, пише ЦТС.

Також Схіпхол, який входить до трійки найбільших аеропортів Європи, відмовляється від планів будівництва ще однієї злітно-посадкової смуги і посилить правила експлуатації найгучніших літаків до 2025-2026 років.

Ці заходи відображають прагнення уряду Нідерландів знайти "новий баланс" між діяльністю комерційної авіації та рівнем шуму, заявило керівництво аеропорту.

Уряд пропонує накласти обмеження на кількість зльотів на рік до 440 тис., що на 12% нижче за існуючий рівень і на 20% нижче за заплановану траєкторію розвитку. Схіпхол уже скоротив кількість зльотів до 460 тис. на рік, і зараз авіакомпанії оскаржують це рішення у судах.

Оператор аеропорту Royal Schiphol Group намітив низку нових заходів, метою яких є "тихіша, чистіша та ефективніша авіація". Зокрема, планується скасувати приблизно 10 тис. вильотів на рік у період з 00 до 06 год. Також поступово посилюватимуться вимоги щодо шумів до повітряних суден, що виконують рейси до Схіпхолу.

Всі рейси приватної та корпоративної авіації пропонується заборонити, оскільки, на думку аеропорту, рівень шуму та викидів в атмосферу "непропорційний кількості пасажирів, що перевозяться".

"Від 30 до 50% приватних чартерів вилітають на курорти, такі як Ібіца, Канни або Інсбрук. На більшості популярних маршрутів існує достатня пропозиція з боку регулярних перевізників. Польоти спецслужб, таких як поліція чи санавіація, не будуть заборонені", - повідомили у компанії.

Також Схіпхол спільно з урядом заснує екологічний фонд, до якого відраховуватиме по 10 млн євро до 2030 року.

Авіакомпанія KLM, базовий перевізник і найбільший оператор у Схіпхолі, висловила "крайнє подив, що аеропорт в односторонньому порядку виносить пропозиції, які мають далекосяжні наслідки для авіакомпаній", не погодивши їх із зацікавленими сторонами.