Світовий вантажообіг цивільної авіації у січні 2023 року знизився на 14,9% до аналогічного періоду минулого року, падіння вантажообігу відбувається вже 11 місяців поспіль, йдеться у матеріалах Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA). Порівняно з підсумками "доковідного" 2019 року, зниження у січні 2023 року становило 11%, пише ЦТС.

Пропозиція доступних потужностей на ринку вантажних авіаперевезень у січні 2023 року збільшилася на 3,9% до рівня січня минулого року, що стало першим зростанням показника з жовтня минулого року.

Це пов'язано, зокрема, із різким відновленням пасажирського авіаринку: додаткові можливості перевезень вантажів у багажних відділеннях пасажирських літаків із лишком компенсують зниження потужностей вантажного флоту авіакомпаній, зазначають у IATA.

Коментуючи січневі результати, генеральний директор IATA Віллі Уолш зазначив, що зниження попиту на тлі зростання пропозиції на ринку повітряних вантажних перевезень - важкий початок року для авіакомпаній.

Тим часом, на його думку, підстави для "обережного оптимізму" у 2023 році є: Китай відмовляється від своєї політики COVID zero швидше, ніж очікувалося, що стабілізує ситуацію на цьому найбільшому у світі ринку вантажних авіаперевезень.

Вантажооборот повітряного транспорту за підсумками січня 2023 року знизився у всіх найбільших регіонах світу, за винятком Латинської Америки, де цей показник зріс на 4,6% порівняно із січнем 2022 року.

Найбільше падіння вантажообігу в січні цього року зафіксовано в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні (-19%) та в Європі (-20,4%), у Північній Америці повітряні вантажоперевезення знизилися на 8,7%, в Африці - на 9,5%, на Близькому Сході - на 11,8%, випливає із звіту IATA.