З початку лютого в Теміртау (Казахстан) було призупинено рух трамваїв по останній з ліній, що залишалася діючою у місті. В компанії "АрселорМіттал Теміртау", на балансі якої знаходяться трамваї, які переважно перевозили працівників меткомбінату, заявили, що лінія збиткова і її модернізація не планується.
Як пише ЦТС з посиланням на Тengri news, за останні десятиліття трамвайна система була занедбана, вагони потребували повної заміни, а останньою крапкою стало те, що невідомі викрали 600 м кабелю контактної мережі. Після чого балансоутримувач прийняв рішення демонтувати решту проводів, що ще лишалися на опорах.
Замість трамваїв тепер перевезення працівників меткомбінату і інших городян здійснюватимуть дизельними автобусами. З приводу цього місцеві жителі вже висловлювали занепокоєння ще в 2020 році, коли була попередня спроба зупинити роботу трамваїв. Адже Теміртау - одне з найбільш забруднених міст Казахстану в екологічному плані, тож дизельні автобуси стали не кращою заміною трамваям.
Відзначимо, що після призупинення експлуатації трамваїв у Теміртау, діючі трамвайні системи в Казахстані залишилися лише в двох містах - Павлодарі та Усть-Каменогорську (Оскемені). Раніше, в 1997 і 2015 рр. відповідно, було закрито трамвайні системи в Караганді і Алмати.
Як говорять в коментарях ЦТС експерти з міського електротранспорту, "це типова історія про пострадянських міцних господарників, які взагалі не розуміють, які виграші трамвай може приносити місту, через що роками не вкладаються в утримання інфраструктури, після чого трамвай стає нефункціональним". Як приклад подібної ситуації наводиться Житомир, де від розвиненої трамвайної мережі наразі залишився лише один маршрут.
Як дещо протилежний приклад можна нагадати про запит Конотопа на отримання вживаних трамваїв з Варшави, що має вберегти трамвайну систему українського міста від закриття. "Ці трамваї потрібні нам для забезпечення руху. Без них нам довелося б на деякий час зупинити його. У нас практично не залишилося робочих вагонів і ми не маємо можливості їх оновити", - пояснює Артем Семеніхін, міський голова Конотопа.