На засіданні Координаційної ради з питань логістики в сільському господарстві під головуванням міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського обговорили зміну правил формування черги для проходження інспекцій суден у протоці Босфор, збільшення їх тоннажності та планування роботи морських терміналів і операторів.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Мінагрополітики.

У засіданні також взяли участь представники Міністерства інфраструктури, АТ "Укрзалізниця", АСС, ЕВА, УЗА, УКАБ, ВАР та учасники ринку.

"Питання назріли через суттєве сповільнення інспекцій JCC у Босфорі суден, що прямують до України в рамках зернової угоди. З початку 2023 року середня кількість інспекцій становить 2,5 судна за добу проти 3,5 судна у грудні 2022 року. Наразі в очікуванні черги перебуває 117 суден з українським збіжжям. Кожна доба простою приносить збитки аграріям, оскільки призводить до падіння закупівельної ціни", - йдеться в повідомленні.

Учасники наради розглянули можливі варіанти, як зменшити час простою суден та збільшити обсяг експорту. Зокрема, запропонували збільшити мінімальну тоннажність суден до 25 тисяч тонн, запровадити довгострокове планування роботи терміналів і операторів з наданням клієнтам реального лайнапу суден.