Британська аудиторсько-консалтингова компанія Ernst and Young опубліковала звіт за результатами дослідження, в якому оцінювалися інвестиції та ефект від розширення європейської мережі високошвидкісних ліній з охопленням столиць та найважливіших агломерацій країн ЄС та країн - кандидатів у члени ЄС.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

У дослідженні проаналізовано потенціал ринку та інвестиції у високошвидкісний рух за трьома сценаріями розвитку європейської мережі ВСМ.

Підсумковий звіт містить майстер-план створення протягом найближчих десятиліть мережі ВШМ, довжина якої в 3 рази перевищує довжину існуючих високошвидкісних ліній у ЄС (зараз загальна довжина ліній, придатних для швидкісного руху, оцінюється у 13-15 тис. км).

Для реалізації цього майстер-плану будуть потрібні інвестиції в розмірі 550 млрд євро, очікуваний соціально-економічний ефект складе 750 млрд євро до 2070 року, а пасажирооборот на мережі ВШМ може перевищити 1400 млрд пасажиро-км до 2050 року і 2000 млрд пасажиро-км до 2070 року.

Зазначається, що високошвидкісні залізниці стануть основним видом транспорту для далеких пасажирських сполучень у Європі. Це дозволить скоротити викиди вуглекислого газу щорічно на величину понад 120 млн т, починаючи приблизно з 2042 року.

Дослідження виконано Ernst and Young спільно з міланським Університетом Бокконі на замовлення партнерства Europe's Rail, європейської Асоціації незалежних операторів (ALLRAIL), Співтовариства європейських залізниць та інфраструктурних компаній (CER) та Європейської асоціації залізничної промисловості (UNIF).