Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков заявив, не дивлячись на те, що "зернову ініціативу" продовжено на 120 днів, росія все ще має інструменти для штучного обмеження її можливостей, пише ЦТС.

Він підкреслив, що 77 суден стоять у черзі для проходження інспекції в Туреччині, порти Великої Одеси використовують до 50% своїх потужностей, вартість зерна зростає з кожним новим шантажем з боку росії.

"Ми мали досвід проведення 40 інспекцій на добу, зараз через позицію рф на день інспектується в 5 разів менше. У жовтні "зернова ініціатива" дозволила експортувати 4,2 млн тонн зернових, у листопаді не вийдемо і на 3 млн тонн. При цьому, технічно ми можемо вийти на 6 млн тонн на місяць", - додав Кубраков.

Міністр інфраструктури зазначив, що штучне затягування призводить до збитків з боку фермерів та судновласників, у результаті втрачають найуразливіші верстви населення та країни на межі голоду. Один день простою обходиться щонайменше у 30 тисяч доларів.

Зараз судна очікують на інспекцію від 2 до 5 тижнів.

"Стратегічно ми маємо досягти не тільки пришвидшення інспекцій на Босфорі, а й долучення до Ініціативи портів Миколаєва та пролонгації угоди щонайменше на рік. Щодо приєднання до Ініціативи портів Миколаєва ми офіційно звернулися до ООН та Туреччини з пропозицією розглянути зміни до Ініціативи", - підсумував він.