Російські авіакомпанії повідомляють про відмови Російської національної перестрахувальної компанії (РНПК) покривати ризики, пов'язані з техобслуговуванням літаків на тлі зупинки техпідтримки з боку виробників - Airbus та Boeing.

Як пише ЦТС з посиланням на Комерсант, навесні РНПК, приймаючи договори перестрахування, не змінювала їх. Але влітку у багатьох російських перевізників підійшов термін щорічного переукладання договорів, і вони зіткнулися зі "спробами суттєво обмежити страхове покриття". На першому етапі з договорів виключили покриття ризиків арешту та конфіскації повітряних суден. Ще більш критичною для авіакомпаній країни-агресора ситуація стала, коли в оновлених договорах з'явився рядок, що страховим випадком не вважаються обставини, які стали наслідком неякісного обслуговування чи ремонту.

До накладання санкцій на авіаційну галузь рф традиційно в контрактах оговорювалося, що літак ремонтує виробник, розробник або сертифікована ним організація. Але, як відомо, Boeing та Airbus у березні відмовилися від техпідтримки російських експлуатантів, а EASA анулювало європейські сертифікати для всіх російських центрів з техобслуговування повітряних суден. Після чого влада рф дозволила своїм перевізникам обслуговувати авіатехніку силами третіх осіб.

За словами одного з джерел Комерсанта, договори страхування та перестрахування відновлюються тепер російськими авіакомпаніями "на індивідуальних умовах". Зокрема, змогла переукласти договір S7, але невідомо на яких умовах.

Також повідомляються, що наразі найбільші авіакомпанії рф, страхові компанії та урядовці намагаються якимось чином узгодити збереження максимального страхового покриття. Разом з тим, страхові компанії вбачають у цьому ризики, адже "навіть незначний інцидент може бути розцінений як пригода, пов'язана з технікою чи комплектуючими". У результаті чого складнощі з отриманням відшкодувань виникнуть не лише у авіакомпаній, а й пасажирів та третіх осіб.