Зернові - чи не єдиний вид вантажу, обсяги залізничних перевезень якого мають стійкий висхідний тренд протягом останніх років. Як результат, залізнична інфраструктура перестала справлятися з обслуговуванням потреб бізнесу, а в УЗ назріла гостра необхідність перегляду операційної моделі зернових перевезень. Детально щодо нових ініціатив та планів УЗ йшлося на зустрічі компаній-членів Комітету з логістики ЄБА із операційним директором ПАТ "Укрзалізниця" В’ячеславом Єрьоміним. Обговорювали механізми створення збірних маршрутів та питання закриття залізничних станцій для виконання вантажних операцій.

40468500_10155428711926876_8719794208094814208_o

Із головного:

1) Маршрути. За маршрутами УЗ бачить майбутнє. УЗ тестує операційну модель на прикладах контейнерних поїздів, також запускає 2 пілотні полігони для зернових - Смородіно та Гребінка. Проте на сьогодні при планах в 20 маршрутів на добу, УЗ фактично робить ~4,5, тоді як у 2017 було біля 10 маршрутів на добу. 

2) Поняття маршруту. Заявка на навантаження маршруту діє 48 годин і закривається по останньому вагону.

3) Графік. Розробляється ПЗ з графіками руху по пілотним станціям для формування збірних маршрутів. Графік базуватиметься на поданих планах, проте плани обмежуватимуться реальною спроможністю до завантаження. Тобто надувати плани стане важче, але до ідеального рішення, коли план узгоджує відправник-елеватор, все ще далеко. Будуть пробувати впроваджувати цю практику.

4) Саботаж на місцях. Проблема існує по подачі рухомого складу. Для її рішення УЗ створює єдину вертикаль диспетчерської функції. Також думають над механізмом комунікації з ринком для отримання максимально оперативної інформації щодо проблем з рухомим складом.

5) Стимули до маршрутизації. Тестуються на прикладах контейнерних поїздів і можуть бути прийняті при підвищенні ефективності перевезень. Існує проблема як стимулювати приватний парк без впливу на інфраструктурну складову тарифу.

6) Закриття станцій. Рейтинг станцій буде переглядатися двічі на рік. Станції що не відповідатимуть критеріям ефективності (орієнтовно 5 вагонів середньоденного навантаження по періоду) будуть платити додаткові платежі за "подачу з сусідньої станції". Якщо критерій досягнуто - на наступні 6 місяців оцінки додаткові платежі знімаються.

7) Ємність інфраструктури. Існують проблеми з неактуальністю даних в ЄТП по підприємствах, що обмежує подачу вагонів на навантаження при новій логіці розподілення. Поки єдиної думки щодо того як з цим боротися немає.