Будівництво автомагістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі

Дана магістраль протяжністю 9,1 км з’єднує через о. Хортиця праву і ліву частини Запоріжжя. Реалізація проекту тягнеться вже довго, але вiн вкрай важливий для регіону. Тому я хотiв би про нього поговорити в першу чергу.

По-перше, чому проект “довгий”? - будівництво було розпочато ще у 2004 році. Зараз вже 2017.

Загальна вартість проекту також змiнюється з роками – наприклад, на 2009 рiк вона складала 5,028 млрд. гривень, нинi це iнша сума.

Хронологiя

2011 – на етапi 24% готовностi об'єкт було передано з комунальної у державну власність з віднесенням до сфери управління "Укравтодору",

Початок 2014 – будівництво практично зупинилося через відсутність фінансування.

2016 - лише через два роки за сприяння Уряду, обласної та міської влади, на будівництві цiєї автомагістралі були поновлені роботи. За рахунок бюджетів усіх рівнів було профінансовано проведення робіт на 53 млн. грн. Поки що виконано робіт на 23,8 млн. грн.

2017 -  фінансування на суму близько 2,64 млрд. грн.

I що ми маємо зараз?

На даний момент об’єкт готовий десь на 55%. Досi є потреба в металоконструкціях, необхідних для будівництва, але ми повністю виконали роботи по спорудженню капітальних опор на воді.

Стосовно плану фінансування на 2017 рік

Передбачено фінансування за новою бюджетною програмою, згідно з проектом,  на суму 250 млн грн.

За рахунок залишку кредитних коштів, залучених "Укравтодором" у попередні роки під державні гарантії – 60,0 млн. грн.;

З міського бюджету за бюджетною програмою "Утримання та розвиток інфраструктури доріг" – 20,0 млн. грн.;

З  обласного бюджету – 3 млн. грн.

Аварiйний стан

На сьогодні роботи на об’єкті зупинені, що створює передумови для виникнення аварійної ситуації, становить загрозу техногенній безпеці на будівництві. Руслом річки курсують прогулянкові катери навколо острова Хортиця та вантажні баржі. Для запобігання виникнення можливих аварійних ситуацій необхідно завершити монтаж.

Крiм цього, під дією зовнішнього середовища (пил, сонячні промені, атмосферні опади) конструктив зруйнується, що призведе до збитків та нецільового використання бюджетних коштів на придбання нової арматури та перевлаштування вже виконаних робіт в подальшому.

Чому ми досi не розпочали роботу?

Відновлення будівництва можливе лише після усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності, тобто після завершення коригування проектної документації та затвердження її відповідно до вимог.

Служба Запорізького Автодору звернулася до голови мicцевої ОДА з описом ситуації на будівництві щодо існування загрози техногенній безпеці із проханням розгляду ситуації, що склалася, та визначенням заходів щодо запобігання та ліквідації виникнення аварійних ситуацій на об’єкті.

Але моя думка, що все-таки зараз робота над завершенням цього проекту піде швидше, і не буде таких "довгих ящиків" тривалістю майже в 10 років. Ми залучаємо всі структури для того, щоб прискорити цей процес. Йде фiнансування – так, станом на 2017 профінансовано 36,2 млн. грн. Орієнтовна загальна вартість реалізації проекту на даний момент – 8,04 млрд грн.

 

Миколаївській міст

Повторю сказане трохи ранiше – Миколаїв має на даний момент один мiст, i вiн в жахливому станi, i його потрібно термiново закривати на реконструкцiю.

У 2013 році ПАТ "Київсоюзшляхпроект" розробив проектну документацію будiвництва нового мосту, i Кабінет міністрів його затвердив. Того ж року японцi висловили свою зацікавленість у реалізації даного проекту, що підтвердив Надзвичайний і Повноважний Посол Японії в Україні Тоічі Саката.

Пiсля того, як  ми завiтали до Миколаєва, я бачу цей мiст, як один iз пріоритетних інфраструктурних проектів – як на регіональному, так і на національному рівні.

Загальна довжина мостового переходу через р. Південний Буг складатиме 13,2 км, з яких безпосередньо довжина мосту – 2050 м, довжина підвісного прольоту – 510 м. Автомобільна дорога І-ї категорії матиме 4 смуги руху, на якій будуть розташовані 9 транспортних розв’язок.

На 2013р. загальна кошторисна вартість будівництва мосту з підходами до нього складала 3,5 млрд. грн., але зараз вже, знову ж таки, 2017-й – за чотири роки країна зазнала значних змін, i японцi наполягають на переглядi ТЕО проекту.

Але команда компанi JICA вже розглянула попередньо запропоновані технічні пропозиції будівництва мосту, i тепер вивчає можливість застосування новітніх японських технологій при впровадженні проекту. На мiй погляд, нові технології - це якраз те, що зараз потрібно Україні. Я думаю, ми підемо наміченим шляхом і зробимо проект разом з японською стороною, залишилося тільки закінчити роботу на документальному рівні.

Мостовий перехід через річку Дніпро разом з окружною дорогою, м. Кременчук

На початку 2017 року між "Укравтодором" та компанією China Road and Bridge Corporation (CRBC) було підписано Меморандум про наміри щодо будівництва мосту разом з окружною дорогою міста Кременчук.

На якому етапi ми зараз? Ми вже, фактично, їдемо по цьому мосту. Серйозно. Вже все зроблено – китайська сторона розробила попереднє ТЕО будівництва мостового переходу та ділянок обходу м. Кременчук. Крiм того, вони запропонували три варіанти конструктиву вищезазначеного мосту.

Служба автомобільних доріг у Полтавській області, на баланс якої i будуть потiм переданi цi об’єкти, вже розробила концептуальну записку державного інвестиційного проекту з метою забезпечення майбутньої реалізації проекту. Таку записку було схвалено відповідною комісією "Укравтодору", після чого Полтавській автодор розробив державний інвестиційний проект.

Наразі відповідний пакет документів підготовлено та направлено до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, i наступний крок за ними. Я сподiваюсь, що ми вже скоро остаточно вирiшимо це питання, бо це, знаєте, як пiдготувати фейерверки та чекати салюту, але нiяк не донести до них вогонь, хоча ось вiн, у нас в руках.