У вересні світ побачив дев'ятий рейтинг "Делойт" "ТОП-500 найбільших компаній Центральної Європи", складений на підставі даних консолідованих доходів компаній регіону. Дослідження надає унікальну можливість легко зрозуміти місце економіки України в центральній Європі та потугу наших компаній. Відразу варто зазначити, що у 2014-му році українське представництво у рейтингу скоротилися з 53 компаній до 32, а Україна замість того, щоб наздоганяти Угорщину пропустила поперед себе Румунію та Словаччину. Більше про це можна прочитати у новинах порталу ЦТС.

Я ж хотів би зосередитися на "Укрзалізниці". Що нам з цього приводу показує дослідження "Делойт".

1. УЗ – найбільша транспортна компанія Центральної Європи. Навіть попри те, що за рік її виручка в євро упала на 38 відсотків – до 3,7 млрд євро. На другому місці з-поміж транспортних компаній - польська залізниця PKP з 2,5 млрд євро виручки (54-е місце).

2. По доходам УЗ дорівнює трьом WIZZ Air, трьом České dráhy (державна залізниця Чехії), або ж восьми ŽSR (словацька залізниця).

3. На 21-му місці рейтингу, місці яке УЗ займала у 2013-му році, тепер розташувалася Kia Motors Slovakia. Її виручка майже на мільярд євро перевищує доходи УЗ. До слова, доходи Škoda Auto перевищують показники "Укрзализниці" утричі.

Якщо ж порівняти українські компанії з  іншими представниками центральної Європи, то виявиться, що навіть ті, кого ми звикли вважати гігантами, насправді, в регіональному розрізі такими не є. Наприклад, майже таку ж виручку як український агрохолдинг "Нібулон" демонструє рітейлер Auchan Romania, "Мотор-Січ" - як польський Empik Media & Fashion або Nestle Polska. Виручка УЗ на мільярд євро менша Kia Motors Slovakia и на півмільярда відстає від Automobile Dacia. А виручка "Метінвесту" така ж як у AUDI Hungaria Motor. 

Читайте также Трое в лодке: как конкурируют пассажирские ж/д перевозчики в Чехии