Цей текст присвячено роботі, яка була зроблена командою Міністерства інфраструктури протягом останніх 3,5 років. За цей час було зроблено багато, але викликів і проблем для нас було ще більше.
Ми здійснили прорив по лібералізації вантажних перевезень: Швейцарія, Великобританія, Туреччина, Молдова, Білорусь.
Особливо хочу зупинитися на ситуації з дозволами Республіки Білорусь: не так давно, ще 2 роки тому, ситуація з двосторонніми дозволами була складною і дефіцит цієї категорії дозволів був великий. А вже зараз перевізники не відчувають труднощів у дозволах цієї країни. Наразі ми проходимо державні процедури, необхідні для підписання змін до чинної двосторонньої Угоди з метою повної лібералізації всіх видів вантажних і нерегулярних пасажирських перевезень.
Напевно, зараз скажу непопулярні речі, але, тих дозволі, які виділяються для України в рамках вже узгоджених квот, вистачає для забезпечення вітчизняних перевізників. Дуже показовою є ситуація з дозволами Узбекистану. У 2018 році за лютий-березень була оформлена майже вся річна квота двосторонніх і дозволів в/з третіх країн. Тільки в березні було оформлено 595 двосторонніх дозволів. Провели успішні переговори з Республікою Узбекистан і в цьому році ми маємо стабільну тенденцію оформлення дозволів в середньому по 230 на місяць.
На жаль, не всі країни настільки готові виділяти вітчизняним перевізникам дозволи. Ми працюємо, проводимо дійсно велику роботу. Багатьох цікавить ситуація з дозволами Республіки Польща. Ми ініціюємо двосторонню зустріч з міністром інфраструктури Польщі та засідання українсько-польської Змішаної комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень. Поки чекаємо підтвердження від польської сторони щодо проведення такої зустрічі. Паралельно ведеться робота з Європейською комісією, що б вони зі свого боку дали свій експертний висновок про правомірність дій Польщі. Також є ідея провести тристоронню зустріч Україна-Польща-ЄС.
До кінця року планується ряд засідань змішаних комісій, на яких будуть обговорюватися питання збільшення квот для українських перевізників: Німеччина, Латвія, Італія, також ініціювали зустріч з Фінляндією (чекаємо підтвердження). Ось чого не зміг домогтися за час, який я пропрацював в міністерстві, так це проведення засідання українсько-румунської Змішаної комісії - тільки в цьому році ми тричі зверталися з пропозицією про зустріч...
Щодо ЄКМТ - активно йде подача "листів-повідомлень". Вже більше 300 зареєстровано в Міністерстві інфраструктури України. У цьому році для зручності розроблена платформа, на якій можна створити лист-повідомлення і потім роздрукувати і відправити на адресу МІУ.
Якщо одним з пріоритетів уряду є втілення програми "Держава в смартфоні", то для міністерства перевести взаємодію чиновників і суб'єктів господарської діяльності в цифрову площину - вже не прагнення і мрії, а безпосереднє завдання.
Тому я дуже сподіваюся, що в наступному році у перевізників не буде проблем як мінімум в частині дозвільної системи.