Як би романтично не виглядали професії пілота чи бортпровідника, але за ними завжди приховується титанічна робота і підготовка. Це і обов’язкові ліцензії, і постійні навчання та тренування. Як заступник директора з обслуговування на борту та бортпровідник-інструктор МАУ розповім, що варто знати тим, хто хотів би пов’язати свою роботу з небом.
Які бувають обов’язки
В мене дві посади. Одна з них льотна - бортпровідник-інструктор - я відповідаю за навчання бортпровідників і за лінійні перевірки на борту. Також можу виконувати функції старшого бортпровідника. Тож, коли не виконую перевірки, дуже часто в рейсах я насправді керую нашим екіпажом.
Інша посада адміністративна - заступник директора з обслуговування на борту - я беру участь у керуванні дирекцією з обслуговування. Це той підрозділ, який підпорядковує всіх бортпровідників авіакомпанії.
Хто такий бортпровідник-інструктор?
В Україні є класифікація бортпровідників: бортпровідник, старший бортпровідник та бортпровідник-інструктор, який відповідає за навчання бортпровідників на той або інший тип повітряного судна вже безпосередньо на борту. Бортпровідник в Україні - це ліцензована спеціальність. А коли є ліцензія, потрібно проводити перше навчання, потім введення в роботу вже на борту, а потім перевірку цієї роботи на борту літака. І так циклічно. В Україні ця функція виконується саме інструктором.
Про навчання бортпровідників
Бортпровідники нашої авіакомпанії можуть навчатися як в Україні, так і за кордоном. Наш власний навчальний центр сертифікований державною авіаційною службою. Проте, коли нам необхідно зробити щось дуже нове, як, наприклад, навчання на Boeing 777, то ми виконували його в місті Цюріх в спеціалізованому тренінг-центрі.
Якщо ми можемо навчити самі, ми навчаємо - це все погоджено із державою. Якщо ми не можемо через те, що це є новий проект, тоді ми користуємося послугами третіх осіб - акредитованих навчальних центрів.
Про регулярність перевірки кваліфікації
Відповідно до українського законодавства, перевіряється щороку, раз на два роки і раз на три роки. Кожного року ми перевіряємо, як бортпровідники можуть справлятися зі своїми рутинними обов’язками, як то відкриття дверей, зачинення дверей (відповідно до вимог правил безпеки), деяких інших обов’язків. Кожні 2 роки ми перевіряємо бортпровідників на борту - як вони виконують уже безпосередньо функції в салоні. І також кожні три роки ми перевіряємо, як бортпровідники можуть виконувати функції із забезпечення безпеки саме під час аварійної ситуації: як вони можуть проводити аварійну евакуацію, або гасіння пожежі, боротьбу з димом. І це стосується абсолютно всіх бортпровідників, незалежно від того, скільки років вони працюють.
Про заходи безпеки на борту, які обов’язково мають вміти виконувати бортпровідники
До обов’язків бортпровідників щодо забезпечення безпеки входить надзвичайно широке коло питань. Проте з них можна виділити три ключові напрямки роботи. Перше - аварійна евакуація. Друге - боротьба з вогнем та задимленням. І третє - надання невідкладної медичної допомоги.
Про найголовніше у взаємодії бортпровідників
В нашій роботі головне - постійний діалог, що б там не сталося, адже командні зусилля понад усе.