Транспортна система в південному регіоні України є виходом до Чорного моря та транзитним коридором між Європою та Азією. У 2011 році на запит Міністерства інфраструктури України Японське агентство міжнародного співробітництва (JICA) підготувало огляд проекту будівництва Миколаївського мосту.

З метою актуалізації даних JICA провело аналіз транспортної системи півдня України, а саме:

  • було розглянуто поточну ситуацію і виявлено проблеми логістики на півдні України після 2014 року;
  • переглянуто план будівництва Миколаївського мосту;
  • запропоновані інші можливі проекти які можуть бути реалізовані за японські кредитні кошти, що сприятимуть розвитку перевезень та логістики на Півдні України.

Відповідно до проектів "розвиток мережі" та "усунення недоліків", впроваджених Міністерством інфраструктури України та "Укравтодором", експерти визначили наступні пріоритетні проекти дорожнього будівництва в південній Україні:

  • проект будівництва Миколаївського мосту;
  • дорога H-14 на ділянці Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв;
  • дорога M-14 в Херсонський області, розвиток кільцевої дороги Миколаєва;
  • дорога M-15 Одеса – Рені (кордон з Румунією).

Наразі важливо провести оновлення проектної документації Миколаївського мостового переходу, кошторисна вартість якого складає 3,5 млрд. грн.

Screenshot - 22_02_2017 , 9_54_23

Будівництво нового мосту в Миколаєві дозволить розвантажити центр міста від транспортного потоку та покращить екологічну ситуацію, оскільки розташовуватиметься за його межами та забезпечуватиме сполучення між великими промисловими центрами та морськими портами України.

Відповідно до планів розвитку портової інфраструктури Міністерство інфраструктури разом з Адміністрацією морських портів України (АМПУ) визначило потребу у нарощуванні потужності перевантажень (будівництво терміналів та причалів). Також необхідно провести днопоглиблення принаймні одного порту з метою прийому суден типу Capesize для зниження вартості перевалки насипних вантажів (вугілля, залізна руда та зерно).

Серед портових проектів найбільшу увагу приділено інвестиціям в днопоглиблення та будівництво/реконструкцію причалів та терміналів. Есперти JICA разом з АМПУ визначили такі пріоритетні проекти в порту "Южний":

  • реконструкція підхідного каналу;
  • днопоглиблення акваторії;
  • будівництво нових причалів.

Реалізація проекту дасть можливість зміцнити позиції порту "Южний" на міжнародних ринках портових послуг, призведе до залучення нових вантажних потоків та дозволить забезпечити двосторонній рух великих суден, дедвейтом від 160 до 200 тис. тон.

1068 (1)

Щодо  реконструкції підхідного каналу та днопоглиблення в порту "Южний" то кошторисна вартість згідно з ТЕО складає 6,8 млрд. грн.

Необхідно наголосити, що остаточний звіт буде оприлюднений в травні 2017 року і можна буде розпочати переговори щодо надання відповідного кредиту з Урядом Японії. Умови кредитних проектів JICA в Україні: строк до 40 років під 0,1% річних з пільговим періодом 10 років.