"Укрзалізниця" відкрила нову послугу для пасажирів. З 12 грудня мешканці Приірпіння можуть діставатись до Києва з допомогою човникових електричок. Два модернізованих електропоїзди ЕР9 будуть курсувати між станціями Святошин (знаходиться в межах Києва) і Клавдієво. По дорозі вони зупинятимуться в Ірпені, Бучі, Ворзелі та Немішаєвому. Мені вчора випала нагода проїхатись у такій електричці разом з іншими журналістами. Які мої враження від цієї послуги, як мешканця Ірпеня?
Почну з плюсів. Перше враження – це розклад. Човникові електрички будуть їздити у пікові години, що дозволить розвантажити регулярні електрички. Наприклад, мешканцям Ірпеня, аби доїхати до Києва вранці, доводиться буквально вдавлюватись у вагон електрички, яка прямує з Тетерева чи Коростеня і встигла завантажитись по дорозі. Човникові поїзди будуть курсувати з інтервалом 35-65 хвилин, але при цьому звичайні електрички залишились у розкладі. Тому якщо ви не встигли на одну, зможете доїхати іншою. Другий плюс – це вагони. Електропоїзди ЕР9 були модернізовані, тому приємно відрізняються від своїх "колег", які обслуговують звичайні маршрути. Салон вагону, чистенький, в ньому нові сидіння, є електронне табло.
Тепер пройдемось по мінусах. На фоні чистоти і охайності у відремонтованому вагоні є один суттєвий недолік. Через кілька хвилин поїздки ти розумієш, що від смороду фарби починає боліти голова. Переходиш в інший вагон, а там те саме. Фарбу чутно повсюди. Після вдихання фарби позитив від новенького вагону зникає. Розумію, що "Укрзалізниця" хотіла якнайшвидше запустити нову послугу для пасажирів, тому вагони не встигли вивітритись. З рештою, з часом запах фарби і сам зникне, але ж хотілось би від залізничної компанії більшої поваги до клієнта від самого початку.
Другим мінусом, як на мене, є слабка інтеграція човникових електричок з іншими видами транспорту. Звісно, станція Святошин є пересадочним вузлом з Київським метро. А як інші види громадського транспорту? В самому Києві з 2009 році курсує міська електричка. Свого часу "Укрзалізниця" була ініціатором цього проекту, згодом він перейшов в управління "Київпастрансу". Однак міська електричка не доїжджає до Святошина. Для стиковки необхідно подовжити човникові електрички хоча б до станції Київ-Волинський. Це дозволить пасажирам пересідати на станції Борщагівка на швидкісний трамвай, а на станції Київ-Волинський на поїзди міської електрички. До речі, остання знаходиться в 20 хвилинах ходьби до аеропорту Київ-Жуляни.
Замість післямови
Будемо сподіватись, що човникові електрички зарекомендують себе як зручний і швидкий вид транспорту. Голова "Укрзалізниці" Євген Кравцов висловив надію, що човникові електрички будуть поширені і на інші напрямки. Однак спершу залізничній компанії спільно з місцевою владою варто також вирішити питання проїзду переїздів і збудувати шляхопроводи. Вже зараз це питання особливо актуальне для мешканців Бучі, яка розділена залізницею навпіл. Зараз автомобілі та маршрутки простоюють по півгодини на переїздах. Аналогічна ситуація в Вишневому. Що ж буде, коли потік електричок збільшиться?