З початку 2010-х "Укрзалізниця" і залізниці-партнери скорочували поїзди з/до Європи. При цьому частота курсування поїздів у напрямку Росії, навпаки, зростала. В минулому році намітилась зворотня тенденція. Поїзди до Європи відновлюються, вони навіть стикуються з внутрішніми швидкісними маршрутами. Однак поїзди в східному напрямку, навпаки, зникають. При чому інколи навіть безслідно.

Так, учора я випадково помітив, що з розкладу зник поїзд до Казахстану: № 107/108 Київ – Астана - Караганда. До нього ще чіплялись вагони до Костаная. Як я не мучив сайт національної компанії, але поїзда так і не знайшов. З рештою, я зателефонував у довідкову. Там мої здогадки підтвердили: поїзд скасували, при чому ще два місяці тому.

Ось так тихо і безслідно зникають міжнародні поїзди. Але поїзд до Казахстану не виняток. Ще в 2011 році так само було припинено рух поїздів Харків – Уфа, Харків – Липецьк, Львів – Адлер. До речі, тоді ж був скасований і поїзд з Києва до казахської столиці Астани. Згодом його рух поновлено, але цього разу, схоже, рішення було остаточним. І ось чому.

Поїзд Київ-Караганда формувався залізницями Казахстану. Ще в березні цього року компанія "КТЖ" прийняла рішення скасувати низку збиткових міжнародних маршрутів, зокрема до Росії та України. Казахська компанія вирішила припинити возити "повітря". До того ж, казахське тенге сильно девальвував за останній рік. Для зменшення збитків треба було позбавитись від порожніх поїздів, що й було зроблено.

Але головний чинник – швидкість. З Києва до Астани поїзд доїжджав за 72 години, до Караганди за 76 годин. Тобто більше 2,5 діб пасажир мав витрачати на подорож. Як на мене, така мандрівка принесла б мало задоволення. Тим більше, що авіакомпанії пропонують не набагато дорожчі, а часом такі ж за ціною, але швидші перельоти. Як відомо, час – це теж гроші. Тому простіше купити квиток на літак, ніж теліпатись 2 доби в поїзді.

Тим часом в Україні лишився ще один поїзд, час у дорозі якого перевищує 2 доби і становить понад 50 годин. Мова йде про Харків – Баку. Вартість квитка у плацкартному вагоні коштує 2440 грн. При цьому літаком з пересадкою у Києві можна долетіти за 12 годин і витрати 3-4 тис грн. Цікаво, що з Києва до Баку можна взяти квиток за таку ж вартість, як і на поїзд, але переліт триватиме лише 3 години.

Що робити? Звісно, міжнародні поїзди, які курсують так довго, і надалі лишатимуться неконкурентними у порівнянні з автобусами чи літаками. Єдиним виходом може стати будівництво швидкісних залізничних магістралей між країнами. Поки що в цьому напрямку лідирує Китай. До речі, вже в наступному між Китаєм і Казахстаном буде налагоджено швидкісний рух.

Читайте также В Евросоюз на поезде: все варианты

В Евросоюз на поезде: все варианты