Інколи в мене виникають питання: "Що станеться, якщо транспорт у Києві зупиниться? І чи таке можливо взагалі?". Вчора мав нагоду переконатись у тому, що все цілком можливо, а головне причина, через яку це може трапитись. Не через якийсь катаклізм, а лише через перший сніг. Так, перший сніг одразу викликав натовпи в метро, вдвічі більше, ніж завше. А біля метро Академмістечко, де зупиняється багато приміських маршруток взагалі було не пройти.

В такі миті розумієш, що погода нагадує нам про недоліки міської транспортної інфраструктури. Зупинюсь на деяких аспектах в розрізі сполучення столиця – передмістя. Майже півтора роки я мешкаю в Ірпені, який зараз активно розбудовується - населення постійно зростає, відповідно збільшується і пасажиропотік на маршрутках до Києва. До цього жив у Броварах, де схожі тенденції.

Броварські маршрутки зупиняються біля метро Лісова, але при цьому роблять розворот, їдучі до метро Чернігівська. Вранці біля метро потік машин сповільнюється, адже водіям маршруток треба висадити пасажирів. А кишені для відстою маршруток є лише в напрямку Київ – Бровари. Хоча навіть це не рятує ситуацію.

Схожа картина спостерігається і біля метро Академмістечко, де знаходиться кінцева зупинка маршруток, які приїздять з Ірпеня, Бучі, Гостомеля, Ворзеля та інших прилеглих сіл. Тут картина навіть гірша, особливо в пікові години. Коли в 2012 році через ліс прокладали нову трасу до Ірпеня, то про приміські перевезення думали в останню чергу. Нову дорогу просто приєднали до існуючої мережі вулиці масиву Новобіличі. (Добре, що хоч тролейбуса не пустили, бо в Ірпені тоді б стояли усі). Тому затори збільшуються з кожним новим будинком, введеним в експлуатацію в Ірпені чи Бучі.

Незважаючи на це, біля кінцевих станцій метро продовжують рости нові торгівельні точки, розширюватись ринки чи стоянки для приватного автотранспорту. Але нормальної автостанції, куди б маршрутки та автобуси могли заїжджати, не було і не передбачається. Наприклад, біля метро Академмістечко є вільні площі, де можна було зробити невелику автостанцію і зменшити таким чином затори на проспекті Палладіна. Крім того, в повітрі давно літає ідея про розширення міської електрички до міст-супутників. Але, на жаль, ідеї й надалі лишаються ідеями. Натомість на проспекті Палладіна біля метро нещодавно відбулось розширення прилеглого ринку, а частину землі біля ринку відгородили під автостоянку.

Тарас Шевченко питав у своїх творах "Чи діждемось ми свого Вашингтона?". Киянам і мешканцям передмість варто спитати: "Чи діждемось ми зручних автостанцій?".

Перший сніг сьогодні вранці розтанув, посадовці видихнули зі спокоєм, що все гаразд. Живемо далі. До речі, нещодавно біля метро Академмістечко поклали новий асфальт, який через пару днів став нерівним в деяких місцях. Уявляю, що буде з ним після зими! Нічого, якось буде, якось переживемо і цю зиму. Головне, щоб не випало стільки снігу, як у березні 2013 року.