В циклі інтерв’ю з великими гравцями ринку, що щільно пов’язані з транспортним сектором,  ми вже розповідали, як працюють в умовах війни "Ковальська", "Лемтранс" та "Вертикаль", "ArcelorMittal Кривий Ріг", Kernel, "Астарта-Київ" та "Метінвест"

Цього разу пропонуємо поглянути на нові реалії з точки зору автоперевізників - компанії JIT+, а також розповімо як за цей час змінилась робота самого порталу ЦТС. 

Вадим Бікулов, власник компанії JIT+ 

Яка кількість співробітників сьогодні в компанії? Чи проводили ви скорочення персоналу?

У нашому випадку навпаки був приріст. Ми додатково наймаємо співробітників, в тому числі водіїв. 

f94705c28382a46c58b464d306197ac2_700_0_0

На скільки скоротилися обсяги перевезень? Яких заходів вживаєте, щоб стабілізувати ситуацію?

В перші тижні  війни автомобілі стояли, ми не розуміли, як працювати у нових умовах. Але починаючи з 20-тих чисел березня рух почав відновлюватись. Спочатку почали возити гуманітарні вантажі, а з перших чисел квітня клієнти почали відновлювати роботу і пішов рух вже комерційних вантажів. 

Як змінилася робота в цілому? 

Наша компанія здійснювала як міжнародні перевезення, так і внутрішні. Портфель клієнтів не сильно змінився, але ми почали робити переміщення зернових вантажів із портів вглиб країни і на Дунайські порти. Частина наших клієнтів, в тому числі "Астарта", "Кернел" та інші почали замовляти у нас машини і тенти, ми вантажили насіння та кукурудзу в біг-беги. Тобто, ми одні з перших у країні, хто почав вантажити таким чином і відправляти машини на Румунію, Болгарію та інші країни ЄС. 

В умовах, коли надходжень стало суттєво менше, як оптимізували витрати? 

Тут "велика" подяка нашій державі, яка зробила держрегулювання по паливу - ціна для фізичних осіб була фіксованою, а для юридичних ціна була вище по безготівковому розрахунку. Таким чином з урахуванням ПДВ ціна на паливо для нас зросла приблизно до 64 грн. 

Тобто обсяги перевезення навпаки зросли, але також зросла і собівартість. 

Які наразі основні статті по витратам для компанії? 

Витрати ті самі, що і були - паливо, запчастини, заробітна плата. 

Чи займалась ваша компанія гуманітарними перевезеннями? Як ще допомагаєте ЗСУ?

Так, в перші дні війни ми виділили дві вантажівки для перевезень гуманітарної допомоги. Також допомагаємо з ремонтом, закупівлею палива в Миколаєві. Забезпечували військових. 

Які короткострокові/середньострокові плани  та плани щодо інвестицій? 

Зараз нарощуємо парк. За час війни ми вже придбали два нових автомобілі, котрі поставили на перевезення до ЄС. Також відновили один причіп для перевезення зернових. 

Якщо раніше у нашої компанії 15% перевезень були міжнародними, а 80-85% всередині країни, то зараз плануємо вирівняти це співвідношення до 50/50%. В планах також придбати ще 4 автомобілі, в тому числі для перевезення олії та тенти. 

Сергій Вовк, директор Центру транспортних стратегій 

Яка кількість співробітників сьогодні в компанії? Чи проводили ви скорочення персоналу?

Ми не проводили скорочень і переформатування команди - намагаємося втримати колектив у повному складі. Фонд оплати праці прийшлось істотно скоротити, але, сподіваюсь, співробітники зустріли цей вимушений крок з розумінням. 

75496090_10157964172432806_7523765864789704704_n

Чи змінилися обсяги роботи і задачі?

Ми не возимо вантажі, а намагаємося сприяти цьому процесу. В тому числі, через надання своєчасної та перевіреної інформації нашим читачам та клієнтам - вантажовідправникам та операторам транспортного бізнесу. Сьогодні ця інформація затребувана як ніколи - в травні портал ЦТС мав рекордну кількість читачів за більш ніж 10 років свого існування - понад 600 тис. унікальних відвідувачів. І це - без врахування наших читачів в соціальних мережах. 

Для нашої команди це велика відповідальність і професійний виклик. Перефразовуючи: якщо слово це зброя - намагаємось, щоб вона була завжди заряджена і попадала в ціль. 

Як змінилася робота в цілому? 

Команда розкидана між трьома країнами і 5-а містами - це, певно, головний виклик. Хочеться просто зустрітися і обнятися з кожним. Звичайно, наші доходи критично скоротилися. Значна частина наших клієнтів сьогодні опинилася "на передовій" війни в буквальному сенсі. Рівень платежів навіть по діючим контрактам зменшився більше ніж на 60% зі зрозумілих причин - в умовах, коли мова йде про фізичне виживання компаній і цілих напрямків бізнесу, перше, що ріжуть - це витрати на рекламу та інформаційно-аналітичні послуги. 

Ми намагаємося шукати варіанти підтримки бізнесу - зокрема, залучаємо добровільні фінансові внески від наших читачів, шукаємо грантове фінансування. Поки це скоріше "біг на місці" - коштів не вистачає навіть на покриття базових потреб компанії.

В умовах, коли надходжень стало суттєво менше, як оптимізували витрати? 

Пріоритет №1 (він же єдиний) - фонд оплати праці. Зберегти людей - наразі це найцінніше і на корпоративному фронті.   

Чи допомагаєте ЗСУ?

Намагаємося тримати інформаційний фронт і наближати нашу перемогу там, де публічна складова є особливо важливою. Наприклад, посилення санкційного тиску на російські порти і транспортний бізнес, пошук альтернативних джерел експорту української продукції - це топ-теми, до яких ми долучаємося і прагнемо допомагати досягти потрібного результату. 

Ще один важливий вектор - англомовна сторінка ЦТС. Її розвиток не був пріоритетом раніше, але сьогодні активно працюємо над її наповненням. Щоденно нагадувати світу, що у нас іде війна і гинуть люди, - це ще один наш фронт.  

Які короткострокові/середньострокові плани? 

План один - Перемога. До речі, в транспортному секторі її чітким індикатором буде відновлення авіасполучення - як тільки в Київ та інші міста України почнуть літати цивільні літаки, це буде означати що тут знов безпечно жити і працювати.   

А поки Бориспіль не приймає, сподіваємося довести до досконалості україномовну сторінку ЦТС, там багато технічних огріхів, які поступово будемо виправляти.

Ще один стратегічний напрямок для розвитку - перезапуск ЦТС-Консалтингу з акцентом на відновленні інфраструктури. Ми зробили більше 80 успішних проектів для покращення транспортної галузі і окремих компаній, багато писали про європейську якість інфраструктури, маю надію, докладемо свій досвід і зусилля до створення цієї якості тут, в Україні.