Соучредитель и глава совета директора Holding of emotions !FEST Андрей Худо поделился на своей странице в facebook впечатлениями от поездки на электромобиле Tesla Model S по маршруту Львов-Краков-Львов. В пути по Польше предпринимателя ожидало несколько негативных сюрпризов из-за которых он сделал вывод, что инфраструктура электрозарядных пунктов в Украине развивается намного динамичнее и активнее, чем в европейской Польше. 

Читайте также Львов-Киев на Tesla: выводы Андрея Худо от поездки на электрокаре

Вирішив спробувати інфраструктуру Польщі для електромобілів і поїхав на Тesla зі Львова до Кракова. Зі Львова виїхав на заряді акумулятора на рівні 411 км (це в ідеалі при їзді 100 км/год). Наперед прозондував потенційні місця для зарядок, але як то буде невідомо - тому перед виїздом на кордон зупинився на базі Криве озеро (біля Новояворівська), де знову ж таки зарядив Тesla до 411 км. Звідти до центру Кракова було 310 км. Ну і далі на кордон. Коли їхав, то включив Range Mode, який розумно використовує енергію в подорожах.

Оскільки, не знав як буде йти використання енергії в подорожі, то по автобану їхав 110-120 км/год, щоб вистачило до Кракова ;) По дорозі вирішив ще дозарядити ModelS в Жешові щоб можна було трохи дати швидкості по трасі. І заїхав на єдину в місті модну і сучасну електрозарядну станцію в Wyzsza Szkola Prawa i Administraciji на вулиці Cegielnina, 14. Станція на сонячних панелях, які генерують енергію для зарядки автомобілів. Є різні типи гнізд, в тому числі Mennekes (Type 2) для Tesla є. От думаю, молодці поляки - такі сучасні... але є одне але - для зарядки потрібна спеціальна картка.

Вирушаю на пошук - підійшов на рецепцію - дівчата кажуть секунду зараз ми вам вуйка покличемо який за це відповідає. Ну добре, чекаю вуйка. Приходить - каже: "Ого, Tesla, тут ще таких не було! Але мушу вас засмутити - картка в заступника ректора,  а її зараз немає - тому щастя, радості і здоровля!.." Оце, облом - інвестори вкласти величезні кошти в цей навчальний заклад, зробили його сучасним з модною електрозаправною станцією, але вона тупо не працює через людській фактор! Ну добре, поїхали далі! Знав, що перед Краковом (є заправки) BP з розеткою на 220 Вт, то їду туди.

Приїхав - дійсно є розетки біля входу в магазин зліва. Гуд, розклався, думаю думаю поки підзаряджусь, то сходимо в МакДак перекусимо. Вмикаю, а на Тesla заряд світиться червоним. Ще раз, і ще, і ще - не йде зарядка! В принципі заряду в авто ще 111 км акумулятора, то в Краків заїду :) Приїхав в Краків, і першим ж ділом треба підзарядитися . Вибрав фірмову станцію Nissan Japan Motors Krakow на вул. Jasnogorska, 60. Станція велика і має електрозарядний пункт. Приїхав туди, а там теж сюрприз - зарядна стелла є, але для Nissan з системою quick Charge (CHAdeMO)!

Підійшов до менеджменту, і питаю - "Підзарядитися можна?". Менеджмент: "Так, без проблем, але в нас перехідника до Тesla немає". - "А купити десь можна?" - "Та ні, в Польщі немає, то треба мати з собою. Та й взагалі в Польщі мало Тesla, то за це й не задумувалися". Отакої, на табло заряду 69 км, подивився- може хоч 220 Вт розетка на стеллі є, та де там! В цей момент вже почало підвантажувати і реально почав думати як буду добиратися назад до Львова... Мав ще 2 адреси в Кракові, то поїхав далі на пошуки зарядки. На вулиці Starowislna 13a є фірмова парковка ABB Krakow з електричною зарядкою - приїхав туди, а там... знов зарядка для Nissan CHAdeMO. Ну, курди моля - це вже зовсім не смішно, на табло 58 км в акумуляторі! Напряг конкретний, але здаватися не можна, треба заряджатися! Є ще Galeria Kazimierz на вул. Podgorska, 34. Але перед тим вирішив зачекінитись в Andels Hotel біля Galeria Krakowska. Перед бронюванням зондував в них чи можна підзарядитися - то обіцяли що в паркінгу знайдуть звичайну розетку 220 Вт. Приїхав - дійсно є розетка біля ліфта :)

Підключаю - Tesla червоним, думаю ну що ж це таке сьогодні - може кабель несправний. Підключаю ще раз - і пішло зеленим! Це перемога - почала заряджатися!!! Від мого залишку 50 км в акумуляторі заряду від 220 Вт йшло 13-14 км/год, тобто потрібно 24+ години щоб зарядити повністю акумулятор. Ну в Кракові в нас є чим зайнятися - то пішли суміщати корисне з приємним. І по бізнесу - скоро наш новий солодкий проект в Кракові, і погуляти, збадати що нового в Кракові. На вулиці Флоріанській відкрили новий нічний клюб ;) а ресторація Szara на Ринку головному як завжди потішила :) ага, і перший раз зайшли в HardRock Cafe - теж чуваки працюють з атмосферою ;)

По дорозі домів в наше рідне місто #Львів зупинився на дзеркальній ВР (40 км від Кракова) спробувати чи піде зарядка - традиційно не пішла :) в Жешув вже не заїжджав ;) Оскільки вже в витрачанні енергії орієнтувався, то по дорозі назад поставив на круїз-контроль 140 км/год і по прекрасному сучасному польському автобану приїхали в Україну. При такій швидкості біля Новояворівська в мене залишалось 29 км в акумуляторі, то ми вирішили зарядити Tesla на базі #КривеОзеро, а заодно й пообідати.

От така історія подорожі на електромобілі. І загальне враження, що все таки інфраструктура електрозарядних пунктів в Україні розвивається набагато динамічніше і активніше, ніж в європейській Польщі. Хоч в чомусь переганяємо поляків.

Читайте также Бесплатное топливо: как в Украине открывали первую сеть электрозаправок