Уряд Мексики має намір створити мережу вантажних ліній із частковим використанням залізничної інфраструктури магістралі Tren Maya на півострові Юкатан. Ця магістраль завдовжки 1554 км із 34 станціями вводилася для пасажирського руху поетапно з грудня 2023 року.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Пуск завершальної черги відбувся 7 липня 2025 року. На цей час пасажиропотік на магістралі досяг 1,35 млн пасажирів із щомісячним зростанням обсягу перевезень на 19 %.

У квітні 2025 року було погоджено відновлення та часткове нове будівництво до кінця 2026 року першої вантажної лінії завдовжки близько 70 км з виходом на магістраль Tren Maya.

Лінія з'єднає порт Прогресо та місто Меріда на півострові Юкатан. На ній передбачено спорудження чотирьох вантажних терміналів.

Роботи виконуватимуться силами військових будівельників. У перспективі також планується з'єднати магістраль Tren Maya з міжокеанською лінією Tren Interoceánico, що відновлюється, і всією національною залізничною мережею.

Вантажні локомотиви, які курсуватимуть на новій мережі, обладнають розробленими американською компанією Wi-Tronix бортовими пристроями Violet Edge з використанням технологій Інтернету речей та штучного інтелекту, доповнених інтегрованими засобами відеоспостереження та контролю витрат дизельного палива.

Пристрої контролюватимуть технічний стан компонентів локомотивів, гальмівне обладнання та швидкість руху поїздів з урахуванням експлуатаційних обмежень.

Передбачено також використання системи передиктивної аналітики Wi‑Nostix.

Про відповідну угоду, яка передбачає довгострокове партнерство з компанією Tren Maya - оператором магістралі, компанія Wi‑Tronix оголосила 31 липня 2025 року.

Застосування технологій компанії Wi‑Tronix дозволить підвищити безпеку та ефективність вантажних перевезень на півострові Юкатан.