У неділю, 26 жовтня, у передмістях Копенгагена (Данія) офіційно запустили першу лінію швидкісного трамвая Hovedstadens Letbane (Greater Copenhagen Light Rail).
Маршрут довжиною 12 км від Ishøj до Rødovre Nord є першим етапом амбітного проекту, що з'єднає північ та південь столичного регіону, повідомляє ЦТС, посилаючись на “Пасажирський транспорт”.
Перший день став святковим - під час безплатних поїздок тисячі пасажирів скористалися можливістю протестувати сучасні трамваї Siemens Avenio.
Hovedstadens Letbane - це 28-кілометровий проект, що з'єднає Lundtofte Park на півночі з Ishøj на півдні, проходячи через 7 муніципалітетів. Південна частина, яку щойно запустили, - це 12 км з 17 зупинками, побудованими паралельно автомагістралі Motorring 3. Повна лінія, з північною гілкою, відкриється влітку 2026 року. Фінансування - спільне: 40% від держави, 34% від муніципалітетів і 26% від регіону Столичного.
Перша черга лінії перебувала у тестовій експлуатації без пасажирів з липня 2025 року.
Постачання трамваїв почалося з 2023 року і нині місто має 21 вагон з 29 запланованих контрактом. Це чотирисекційні низькопідлогові трамваї Siemens Avenio, обладнані сучасними системами: Wi-Fi, клімат-контроль та інтеграцією з мобільними додатками для оплати.
Церемонія відкриття відбулася о 10:00 ранку на станції Ishøj: міністр транспорту Данії Софі Хьолдт перерізала стрічку, а перший поїзд, прикрашений данськими прапорами, вирушив до Rødovre Nord. "Сьогодні ми робимо крок до сталого та зручного Копенгагена - Letbane скоротить час у дорозі на 20 хвилин і зменшить затори на Motorring 3", - заявила Хьолдт у промові, посилаючись на проект, що коштував 9,6 млрд данських крон (близько 1,3 млрд євро).
Очікується, що південна гілка обслуговуватиме 13-14 млн пасажирів на рік, замінивши автобусні маршрути та посиливши екологічність за рахунок електричних трамваїв з низьким рівнем шуму та доступністю для людей з інвалідністю.
"Перші тижні - тестовий період, ми моніторимо навантаження", - зазначив директор Hovedstadens Letbane Расмус Ратт-Кнудсен. Пасажири, які скористалися безкоштовними поїздками, діляться враженнями в соцмережах: "Швидко, тихо, зелено - нарешті альтернатива машинам".
Проект є частиною виконання стратегії Копенгагена, яка пердбачає досягнення CO2-нейтральності до 2025 року, з фокусом на громадський транспорт. Майбутні розширення включають гілку до аеропорта Копенгагена та північне продовження до Kokkedal.
До цього у Копенгагені існувала розгалужена мережа трамвайних ліній, яка діяла до 1972 року. Тоді трамвай закрили зовсім та замінили автобусами.



