Європейський Союз хоче дати державам-членам більші повноваження для огляду танкерів "тіньового флоту" і підготував відповідний проєкт декларації. Але насправді такий документ не зможе кардинально вплинути на транспортування російської нафти у обхід міжнародних санкцій.
Про це йдеться у публікації Lloyd's List, пише ЦТС.
Високий представник ЄС Кая Каллас повідомила, що міністри ЄС "обговорили більш рішучу відповідь, включаючи розширення повноважень для огляду суден тіньового флоту".
Дипломати ЄС вже розпочали переговори з іншими організаціями щодо проекту декларації, яка посилює Міжнародний трибунал з морського права, говориться у публікації.
Ця декларація дала б державам-членам підстави для огляду суден тіньового флоту, йдеться в документі, і пропонує двосторонні угоди з державами прапора, які дозволили б державам-членам оглядати та інспектувати судна в межах Конвенції Організації Об'єднаних Націй з морського права.
Але навіть якщо ви піднялися на борт, вам все одно потрібна юридична підстава для подальших дій, пише Lloyd's List.
У вас немає законних підстав для будь-яких дій, і ви потенційно ризикуєте отримати звинувачення, що ви просто перешкоджали свободі судноплавства, а це небезпечний прецедент, навіть якщо це робиться з добрими намірами, запевнили експерти, з якими спілкувався Lloyd's List.
“Двосторонні угоди, якщо їх укласти з державами прапора, надали б державам-членам ЄС законний спосіб піднятися на борт судна, але досі незрозуміло, що саме ці держави-члени зможуть зробити після цього”, – говориться у публікації.
Якщо така двостороння угода буде укладена, держава-член ЄС зможе діяти у разі виявлення недоліків, але не виключно на основі примусового виконання санкцій, якщо держава прапора також не є стороною санкцій.
Єдиною іншою причиною для дій інспектуючої держави-члена було б, якби було вчинено саботаж або його планувалося вчинити, говориться у статті.
Але навіть у такому випадку це спрацювало б лише за умови, що згадані двосторонні угоди дозволяли б посадку на борт. Чи зможе ЄС укласти угоди з прапорами, які є найпопулярнішими серед танкерів тіньового флоту – це інше питання, пише видання.
“Судна, що перебувають під санкціями, вже змінюють прапори безпрецедентними темпами. Тож навіть якщо угода була укладена з одним реєстром, мало що завадить зазначеному судну просто перейти під прапор — справжній чи ні — з країною, з якою ЄС не має угоди”, – говориться у публікації.
А потенційна тактика затримання танкерів тіньового флоту може призвести до позовів з боку Росії до Міжнародного трибуналу з морського права у разі помилок, додає Lloyd's List.
“Якщо ми готові підірвати свободу судноплавства, тому що нам не подобається тіньовий флот, але не маємо жодних юридичних підстав для того, щоб щось зробити з ним, то інші можуть підірвати свободу судноплавства, тому що їм не подобаються наші флоти”, – зауважує видання.



