Захід контейнеровоза Al Jasrah (довжина 368 м, ширина 51 м) на контейнерний термінал Rijeka Gateway в Хорватії ознаменував офіційне введення в експлуатацію нового технологічно передового в Адріатичному регіоні терміналу.

Як пише ЦТС, про це повідомили в хорватській інвестиційній компанії ENNA Group.

До прибуття першого судна об'єкт експлуатувався у тестовому режимі у літні місяці.

Контейнеровоз Al Jasrah, що обслуговує маршрут Азія - Європа, прибув до Рієки з Порт-Саїда (Єгипет).

На церемонії прийому першого судна заступник прем'єр-міністра та міністр морського господарства, транспорту та інфраструктури Хорватії Олег Буткович зазначив, що реалізація проекту нового терміналу виявилася складним завданням - від пошуку джерел фінансування та будівництва під'їзної дороги до підписання концесійної угоди.

За словами чиновника, після виходу на повну проектну потужність у 1 млн TEU термінал відкриє новий розділ у розвитку транспортного сектору Рієки та економіки Хорватії в цілому.

Rijeka Gateway включений до ротації портів партнерської мережі Gemini, створеної судноплавними гігантами Maersk та Hapag-Lloyd на європейсько-азіатському сервісі EA12. За планами хорватської влади, регулярні суднозаходи зміцнять зв'язок Хорватії з глобальними ланцюжками поставок і сприятимуть економічному зростанню в регіоні.

Проект терміналу Rijeka Gateway реалізовувався протягом двох років, включаючи будівництво, закупівлю та встановлення перевантажувального обладнання. Спільне підприємство APM Terminals та ENNA Group інвестувало у цей проект 380 млн євро - найбільша приватна інвестиція у логістику Хорватії.

Перша черга проекту включала будівництво причалу завдовжки 400 м, глибиною 20 м та річним контейнерообігом у 650 тис. TEU. Після завершення проекту розширення довжина причалу буде збільшена до 680 м і термінал вийде на проектну потужність понад 1 млн TEU.

Термінал оснащений чотирма дистанційно керованими причальними кранами-перевантажувачами (STS), 15 портальними кранами на пневмоколісному ходу (RTG), двома портальними контейнерними перевантажувачами на рейковому ході (RMG) та 28 термінальними тягачами.

У повідомленні ENNA уточнюється, що крім будівництва терміналу кошти було витрачено на реконструкцію колишнього складу №22, розташованого в комплексі Metropolis.