Президент Узбекистану Шавкат Мірзієєв виступив з ініціативою заснувати фонд, який сприятиме логістичній інтеграції держав, що розвиваються, не мають доступу до морських портів. За його словами, такий механізм пропонується створити за підтримки Організації Об'єднаних Націй, пише ЦТС.

"Зростає попит на гнучкі інвестиційні інструменти, які можуть використовуватись для фінансування великих інфраструктурних проектів. Країни Центральної Азії потребують інвестицій у транспортну інфраструктуру. За оцінками, потреба становить майже 40 млрд доларів на рік. У зв'язку з цим ми пропонуємо створити фонд за підтримки ООН, який займатиметься розвитком логістичної інтеграції країн, які не мають виходу до моря. Вважаємо, що правильним було б залучати ресурси країн-донорів, міжнародних установ, які займаються питаннями розвитку глобальних програм", - заявив він, виступаючи на пленарній сесії ІІІ Конференції ООН з країн, що розвиваються, не мають виходу до моря.

Однією з головних проблем регіону залишається розвиток транспортної інфраструктури та встановлення справедливих митних тарифів. Посилаючись на дані Світового банку, він зазначив: "Центрально-Азійський регіон втрачає майже 2% ВВП щорічно через високі транспортні витрати та нестабільність транспортних потоків. На логістичні витрати припадає майже 60% від загальної вартості товарів. Це у кілька разів вище, ніж у середньому у світі".

Зазначається, що для покращення ситуації необхідно формувати нові транспортні коридори, які зв'яжуть Центральну Азію з країнами, що мають морські шляхи. Серед пріоритетних проектів президент виділив будівництво залізниці Китай-Киргизстан-Узбекистан, а також розвиток Трансафганського та Середнього коридорів.

Крім того, президент Узбекистану запропонував підготувати міжнародну угоду, яка забезпечить гарантії транзиту для країн без виходу на море. "Ми пропонуємо створити глобальну угоду щодо гарантій транзиту для країн, які не мають виходу до моря. Така угода має бути укладена під егідою ООН. Такий механізм дозволить створити необхідні умови, які забезпечать справедливий доступ до морських портів, транспортних коридорів, знизить ризики при транспортуванні вантажів, нерівність у глобальній логістиці", - заявив він.