Компанія Boeing офіційно розпочала серійне виробництво вантажного літака 777-8 Freighter на своєму заводі широкофюзеляжних літаків в Еверетті, штат Вашингтон. Близько 100 співробітників Boeing зібралися 21 липня в цеху композитних лонжеронів 777X, щоб спостерігати, як роботизована рука урочисто просвердлила перший отвір у лонжероні крила 777-8F, пише ЦТС.

За даними Boeing, для виготовлення кожного з цих композитних лонжеронів крила потрібно 392 милі вуглецевої стрічки. Хоча сам лонжерон крила був виготовлений в Еверетті на початку цього місяця, Boeing традиційно визнає перший отвір, просвердлений на конвеєрі, офіційним початком виробництва.

Представлений у 2022 році, 777-8F є третім і найновішим членом сімейства далекомагістральних широкофюзеляжних літаків Boeing 777X, які мають композитні крила зі складними законцовками та оснащені двигунами GE9X від GE Aerospace.

Boeing також виробляє пасажирський авіалайнер 777-8, який є скороченою похідною від 777-9. Boeing Business Jets (BBJ) також вироблятиме розкішні варіанти бізнеслайнерів як 777-8, так і 777-9, відомі як BBJ 777X.

Першим варіантом 777X, який надійде в експлуатацію, буде авіалайнер 777-9, випробування якого для отримання кредиту розпочалися на аеродромі Boeing Field у Сіетлі близько року тому.

Boeing очікує здійснити перші поставки 777-9 у 2026 році, а перші 777-8 - у 2028 році. Коли компанія вперше оголосила про програму 777X у 2013 році, вона планувала розпочати поставки літаків у 2019 році, але численні невдачі затримали її розробку.

За даними Boeing, 777-8F стане найбільшим і "найпотужнішим" у світі двомоторним вантажним літаком з найбільшою вантажопідйомністю та найнижчими експлуатаційними витратами.

Очікується, що він забезпечить 30% скорочення витрат палива та викидів порівняно з літаками, які він має замінити, такими як 747, 767 та застарілі 777. Він конкуруватиме з новим Airbus A350F, який, як очікується, надійде в експлуатацію у 2027 році.