Третя найбільша у світі авіаційна група - франко-нідерландська Air France - KLM першою заявила про бажання брати участь у приватизації національного перевізника Португалії TAP Air Portugal, пише ЦТС.

"Air France - KLM неодноразово висловлювала свою зацікавленість у цьому процесі і має намір взяти в ньому участь, як тільки його деталі будуть відомі точніше", - заявили представники групи наступного дня після того, як уряд Португалії запустив процес приватизації авіакомпанії.

На початку липня Air France-KLM оголосила, що збільшить до контрольної свою частку в авіакомпанії Scandinavian Airlines (SAS). У березні вона повідомила, що подібний спосіб (купівля спочатку міноритарного пакета з подальшим його збільшенням) може бути цікавим і у випадку з TAP Air Portugal.

Проте уряд Португалії бачить приватизацію національного перевізника по-іншому, та хоче залишити за собою контрольний пакет. Стороннім інвесторам буде запропоновано лише 44,9% акцій, ще 5% за місцевим законодавством мають бути зарезервовані для співробітників TAP Air Portugal.

"Мета, яку ми хочемо забезпечити, щоб наша авіакомпанія зберігала хаб у Лісабоні, забезпечувала використання всієї аеропортової інфраструктури країни", - заявив прем'єр-міністр країни Луїш Монтенегру.

Під інфраструктурою розуміється не тільки аеропорт Лісабона, що діє, і нова столична повітряна гавань імені Луїша де Камойнша, яка з'явиться до 2034 року, але також аеропорти в Порту, Фару та автономних регіонах Португалії.

За словами Монтенегру, TAP має стати "прибутковою, добре керованою, конкурентоспроможною, фінансово стійкою та обслуговуючою стратегічні інтереси країни".

TAP є найбільшою авіакомпанією у Лісабоні, забезпечуючи 46% щотижневого обсягу пасажирських місць, згідно з даними OAG Schedules Analyser.