План відновлення морської галузі презентувало Міністерство розвитку громад та територій під час Українського транспортного форуму, який відбувся в Одесі.
Як передає ЦТС, він розроблений у співпраці з Міністерством клімату Естонії та передбачає інвестиції у розмірі 550 млн євро на суднобудування, модернізацію флоту, портового обладнання, логістичних рішень та цифрову інтеграцію з ЄС.
За словами заступника міністра розвитку громад та територій Андрія Кашуби, відновлення портової інфраструктури нині є стратегічним пріоритетом для України. "Це не просто технічне завдання, а стратегічний пріоритет, - наголосив він. - Ми маємо створити сучасну, безпечну та конкурентоспроможну логістичну систему, здатну інтегруватися у європейський простір та зміцнити продовольчу безпеку світу. Цей процес має ґрунтуватися на найкращих світових практиках і технологіях, щоб українські морські порти надавали послуги світового рівня. І уже зараз відбувається цифровізація портових процесів, розробляються зміни до законодавства й реалізовуються ключові інфраструктурні проекти".
Окрему увагу заступник міністра розвитку громад та територій приділив ініціативам у сфері державно-приватного партнерства. Зокрема, йшлося про підготовку нових концесійних проектів у порту Чорноморськ, серед яких - концесія контейнерного терміналу, першого терміналу та паромного комплексу. Реалізація цих проектів дозволить суттєво зміцнити логістичний потенціал України та підвищити інвестиційну привабливість галузі, вважають в уряді.
Голова ДП АМПУ Олександр Семирга в своєму виступі акцентував на ключових кроках у сфері цифровізації портової інфраструктури, зокрема на впроваджених ІТ-рішеннях, а також - планах на 2025-2026 роки.
"DocPort - це не просто впровадження цифрового рішення. Ми змінюємо логіку взаємодії в порту: замість "ручних", фрагментованих процедур - єдина прозора система. У портах, де вже впроваджено DocPort - Рені, Ізмаїл, Одеса та Чорноморськ, - електронні перепустки скоротили час оформлення автотранспорту з 24 годин до однієї хвилини, а запуск транспорту - з 10–15 хвилин до однієї", - відзначив голова АМПУ.
На форумі також обговорили нові логістичні маршрути, способи повернення вантажної бази до українських портів, а ще - реальні кейси інфраструктурних рішень, які реалізуються попри війну. Захід об’єднав представників влади, бізнесу, міжнародних партнерів та експертів. У рамках форуму дискутували про зміни в морській, залізничній, автомобільній та авіаційній сферах.
У травні повідомлялося про те, що концесійні проекти першого та контейнерного терміналів у порту Чорноморськ знаходяться на фінальній стадії підготовки.
Читайте також: Від блокади до відновлення: як змінюється морський контейнерний ринок України