Протягом останніх тижнів контейнерні перевезення стали особливо популярними серед інвесторів на тлі різкого зростання фрахтових ставок, пов'язаних з торговельною війною.

Станом на минулий місяць на біржі шістьох перевізників офіційно визнано великими компаніями з ринковою оцінкою понад 10 млрд доларів. Wan Hai з Тайваню - остання компанія, яка приєдналася до цього переліку, повідомляє ЦТС із посиланням на Splash.

"Три провідні контейнерні перевізники за ринковою капіталізацією - COSCO, Maersk та Hapag-Lloyd - тепер мають подібну вартість до відомих споживчих брендів, таких як Delta Airlines, Kraft Heinz та Kellogg's", - зазначається у останньому щотижневому звіті Alphaliner.

За цими даними, сукупна ринкова капіталізація 11 найбільших світових перевізників, що котируються на біржі, становить трохи більше 165 мільярдів доларів. Це майже на 60 мільярдів доларів більше, ніж на початку десятиліття.

Джон Маккаун, досвідчений аналітик судноплавства та керівник Blue Alpha Capital, повідомив, що контейнерний сектор досяг чистого прибутку в розмірі 9,9 млрд доларів у першому кварталі 2025 року, а HSBC прогнозує прибутковість сектору в цілому щонайменше на другий та третій квартали.

У нещодавньому звіті Маккаун наголосив на вражаючій прибутковості галузі порівняно з допандемічним періодом. Між 2016 і 2019 роками сектор зазнав сукупних збитків у розмірі 8,5 млрд доларів США при доході в 681,2 млрд доларів США, що призвело до негативної рентабельності в 1,3%. Натомість, з 2020 по 2024 рік галузь зазнала значних покращень, з чистою рентабельністю прибутку 8,1%, 36,8%, 42,7%, 9,6% та 18,3% відповідно.

Тим часом, компанія Drewry's Container Forecaster очікує, що баланс попиту та пропозиції знову послабиться у другій половині року, що призведе до повторного зниження спотових ставок у другій половині цього року. Волатильність та терміни зміни ставок залежатимуть від результатів судових розглядів щодо тарифів Трампа та від змін потужностей, пов’язаних із запровадженням санкцій США щодо китайських суден, які є невизначеними, стверджують тут.

Керівники лінійних перевізників уважно стежитимуть за інформацією з Лондона. Представники США та Китаю досягли там певної форми торговельного перемир'я, яке ще мають схвалити лідери обох країн.