Київський метрополітен планує оновити рухомий склад та придбати 50 сучасних вагонів у межах реалізації проєкту "Модернізація міського транспорту м. Києва ІІ".

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію КР "Київський метрополітен".

Фінансування передбачається в межах кредитного договору, укладеного з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) на виконання рішення Київради. 

Тендер на закупівлю вагонів оголосили 5 березня на офіційному сайті ЄБРР. Процедура закупівлі проходить відповідно до Принципів та правил закупівель Європейського банку реконструкції та розвитку.

Тендер передбачає придбання 10 п’ятивагонних поїздів із вільним проходом між вагонами.

Вони мають відповідати сучасним європейським стандартам і враховувати особливості експлуатації у столичній підземці. Також у межах тендера заплановано постачання запасних частин, витратних матеріалів, устаткування та інструментів для обслуговування й ремонту рухомого складу.

Закупівлю проводитимуть у форматі відкритих торгів із попередньою кваліфікацією.

Кінцевий термін подання пропозицій для першого етапу - травень 2025 року.

Наразі інвентарний парк київського метрополітену налічує понад 830 вагонів. Водночас найближчим часом термін експлуатації завершиться близько у 100 вагонів. "Тому оновлення рухомого складу є важливим кроком для безпеки й комфорту пасажирів та модернізації міської транспортної системи", - зазначили в комунальному підприємстві.

Нагадаємо, у серпні 2023 року Крюківський вагонобудівний завод повідомив про перемогу в тендері на виконання контракту "Закупівля нових метропоїздів для метрополітена Києві (включно із запасними частинами та витратними матеріалами, устаткуванням та інструментами для обслуговування, ремонту і супутніх послуг)" на суму 79,2 млн євро. У тендері взяли участь КВБЗ та чеська Skoda. Пропозиція Крюківського заводу була на 37% дешевшою.

Проте вже в грудні того ж року метрополітен скасував своє рішення про закупівлю потягів КВБЗ.

За умовами контракту, постачальником ключового обладнання (системи управління, тягового обладнання тощо) мала бути іспанська компанія CAF.

Проблема виникла, коли КВБЗ спробував змінити постачальника обладнання з CAF на польську Medcom або японську Melco, пояснюючи це тим, що CAF відмовила у постачанні через завантаженість виробничих ліній.

Зміна постачальника означала б зміну "марок, моделей, типів запасних частин та самого обладнання", що фактично переписувало умови контракту, і ЄБРР, який фінансував проєкт, попередив, що може відмовити у кредитуванні. Тому Київський метрополітен не погодився на зміну постачальника і скасував рішення про присудження контракту КВБЗ.

Крюківський завод подав позов про скасування цього рішення метрополітену, але суд відмовив у задоволенні позову, оскільки КВБЗ сам відмовився підписувати контракт на початкових умовах.