Міністерство транспорту та інфраструктури Туреччини запровадило зміни щодо вимог до страхового полісу для суден місткістю 300 тонн і більше, що входять або залишають портові об'єкти Туреччини або проходять через протоку Босфор, пише ЦТС.

Згідно з листом генерального директорату країни з морських справ, адміністрацією вжито заходів для забезпечення поінформованості галузі про страхові компанії, які не входять до числа визнаних P&I установ, перелік яких представлений у системі LTP (механізм єдиного вікна порту) та системі LYBS (Інформаційна система управління портами Туреччини).

Для суден, які здійснюють захід у порти Туреччини або проходять через протоку Босфор, необхідно мати страхування на умовах "захист та відшкодування" (P&I), незалежно від прапора, під яким вони працюють.

Наголошується, що це страхування забезпечує покриття збитків навколишньому середовищу, третім особам або вантажу, що може виникнути під час експлуатації судна.

Відповідно до цього регламенту відповідний страховий поліс має бути виданий визнаною страховою компанією та зареєстрований через системи LTP та LYBS. Однак останнім часом з'явилися повідомлення про те, що страхові поліси деяких суден були або недійсними, або анульовані після інцидентів. Така ситуація, на думку портової влади Туреччини, створює ризик, який не дозволяє суднам отримати компенсацію за завдану шкоду.

В силу зазначених обставин у період до 20 лютого страховим компаніям потрібно було заново зареєструватися в системах LTP та LYBS. В умовах подання заявок на реєстрацію для страхових компаній була вимога подати адміністрації зразок поліса P&I.

Після подання заявки страхові компанії, які виконали всі умови адміністрації, реєструвалися генеральним директором морських справ у системі LYBS. Ці страховики представлені на офіційному сайті адміністрації (список постачальників страхових послуг, зареєстрованих у системах LTP та LYBS міністерства транспорту та інфраструктури Туреччини).

Адміністрація заявила, що страхові компанії, які не подали заявки до 20 лютого 2025 року або чиї заявки були відхилені, втратили чинні реєстрації в системі LYBS.

Більше того, страхові поліси, видані такими компаніями, більше не ухвалюються після 20 лютого 2025 року, а суднам, застрахованим цими компаніями, не дозволено вхід у турецькі порти та прохід через Босфор.