Світовий портфель замовлень на контейнеровози зростає рекордними темпами. Цього тижня Hapag-Lloyd замовив нову серію із шести контейнеровозів - 17-тисячників.

Як повідомляє Splash, до німецького перевізника найближчим часом приєднаються CMA CGM та Evergreen, які планують розмістити замовлення на кілька контейнеровозів. З урахуванням цих контрактів глобальний портфель замовлень досягне позначки 9 млн TEU, пише ЦТС.

За даними Alphaliner, Evergreen має намір побудувати 11 контейнеровозів серії Megamax місткістю 24 тис. TEU. У свою чергу, CMA CGM планує підписати контракт із китайською верф'ю CSSC на ще одну серію суден місткістю 18 тис. TEU. Нещодавно французька лінія розмістила замовлення на дванадцять 18-тисячників на корейській верфі HD Hyundai Heavy Industries (HHI).

У MB Shipbroking зазначають, що багато замовлень обговорюються як з корейськими, так і з китайськими верфями. У зв'язку з досить обмеженим попитом на танкери, газовози і балкери, більшість верфей зосереджені на проектах з будівництва контейнеровозів. "В результаті ми бачимо стабілізацію цін на будівництво, з нижчими відсотковими ставками, тобто загалом пом'якшення оплати", - пояснює судновий брокер.

За даними BIMCO, на кінець 2024 року глобальний портфель замовлень досяг 8,3 млн TEU, що є рекордом порівняно з попереднім максимумом у 7,8 млн TEU - на початок 2023 року.

З підтвердженням нових замовлень у перші 6 тижнів цього року глобальний портфель замовлень уперше перевищить 9 млн TEU.

В даний час місткість світового контейнерного флоту становить 31,7 млн TEU. У червні минулого року глобальні провізні потужності досягли 30 млн TEU.

"Темпи зростання світового контейнерного флоту вражають. Галузі знадобилося близько 50 років, щоб досягти позначки 5 млн TEU у 2001 році. Для порівняння, стрибок з 20 млн TEU до 30 млн TEU був досягнутий всього за сім років", - резюмує видання.