Кількість військових потягів НАТО, які прибувають до Литви, продовжує зростати щороку, починаючи з 2019 року. За словами генерального директора національної залізниці LTG Егідіюса Лазаускаса, в 2023 році, на тлі російського вторгнення в Україну, вона зросла на 40%, передає ЦТС з посиланням на Railway Gazzete.

Водночас, командувач силами НАТО у Литві полковник Петер Нільсен наголошує: коли доведеться мати справу з військовою загрозою, безпека Литви безпосередньо залежатиме від швидкості розгортання союзників НАТО. Саме тому військову мобільність у цій країні вважають одним із головних пріоритетів національної безпеки. У цьому напрямку тут готові спрямовувати достатні ресурси та зусилля. Військова мобільність слугує насамперед стримуючим фактором, каже Нільсен. Проте вигоди, отримані від цього - у вигляді добре розвиненої національної транспортної інфраструктури - приносять користь суспільству в цілому.

На думку Егідіюса Лазаускаса, розвиток Rail Baltica є фундаментальним для покращення військової мобільності та посилення загальної безпеки регіону. Цивільний проект може покращити здатність альянсу розгортати підкріплення в Балтійському регіоні, наголосив він під час візиту представників підрозділу інтеграції сил НАТО на будівельний майданчик Rail Baltica поблизу Йонави. Під час зустрічі також ішлося про вантажні залізничні перевезення та програму FREE Rail, започатковану LTG для приведення залізниць колії 1520 мм у відповідність зі стандартами та передовою практикою ЄС і, таким чином, посилення їх стійкості проти недружніх країн.

Раніше ЦТС писав про те, що уряд Литви затвердив план розвитку регіональних станцій на ділянці Rail Baltica від Каунасу до литовсько-латвійського кордону.