З зернового терміналу "Саржа" в казахстанському порту Курик відбулося перше відвантаження зерна.
Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.
Перша черга терміналу має пропускну спроможність до 240 тис. тонн на рік. Повна реалізація цього проєкту дозволить перевалювати до 1,5 млн тонн зерна на рік.
Як зазначили в компанії SEMURG INVEST, яка є девелопером проєкту та оператором терміналу, "Саржа" відіграє важливу роль у розвитку Середнього коридору, оскільки значно розширить можливості для перевалки та експорту зерна через Каспійське море, підвищить транспортну ефективність маршруту та збільшить вантажообіг.
"Термінал сприятиме розвитку транспортної інфраструктури та полегшить доступ до нових ринків для сільськогосподарської продукції, що робить Середній коридор більш привабливим для міжнародних партнерів", - додали в компанії.
Наразі побудувано під'їзні залізничні колії довжиною 16 км, два причали, термінал генеральних вантажів та першу фазу зернового терміналу, а також склад тимчасового зберігання та TIR-стоянка.
У рамках проєкту багатофункціонального морського терміналу буде збудовано ще кілька терміналів, у тому числі термінал наливних вантажів та універсальний термінал, а також транспортно-логістичний комплекс.
Завершення будівництва всіх терміналів "Саржа" до 2030 року дозволить збільшити пропускну спроможність Середнього коридору на 11 млн тонн на рік.
Наразі в акваторії порту ведуться днопоглиблювальні роботи, які планується завершити наприкінці 2024 року, після завершення робіт порт Курик стане одним із найглибших портів на Каспійському морі, зазначають у компанії.