Для остаточного придбання судноплавною компанією Mediterranean Shipping Company частки в гамбурзькій портовій логістичній компанії HHLA необхідно дочекатися згоди України.
Про це в інтерв'ю німецькому NDR повідомив керівник MSC Сорен Тофт, пише ЦТС.
"На це ще має дати згоду українська влада - HHLA управляє контейнерним терміналом в Одесі. Ми сподіваємося, що отримаємо зелене світло звідти через два, три або чотири тижні. І тоді ми станемо новим партнером HHLA", - сказав керівник найбільшої у світі судноплавної компанії.
Нагадаємо, що влітку український Антимонопольний комітет проводив "поглиблене дослідження стану конкуренції та аналізу впливу цієї концентрацій на товарні ринки України". АМКУ розпочав розгляд справи "про узгоджені дії, що безпосередньо пов’язані зі здійсненням цих концентрацій". І обіцяв перевірити в межах цієї угоди дві концентрації. Перша - це набуття контролю над HHLA компаніями SAS Shipping Agencies Services S.à r.l ("дочка" MSC) і HGV. Друга - набуття контролю над Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE ("дочка" MSC) компаніями SAS Shipping Agencies Services та HGV.
Термінал "КTO", який належить HHLA, до початку війни обробляв найбільший обсяг контейнерів серед контейнерних терміналів України з часткою ринку 35-40%. У 2021 році термінал потужністю 850 000 TEU збільшив контейнерообіг на 5,1% порівняно із 2020-м - до 390 808 TEU (обіг українських морських портів того року становив 1,022 млн TEU). Тож, занепокоєння АМКУ викликало те, що власником великого терміналу у Одесі стане компанія, яка у той же час сама має великий флот і запускає контейнерні лінії.
Нагадаємо також, що міський парламент Гамбурга та Європейська комісія вже ухвалили угоду із MSC. У майбутньому місто Гамбург володітиме 50,1%, а MSC, яка зареєстрована у Швейцарії, належитиме 49,9% акцій HHLA.
Читайте також Гамбурзька справа: Чому Антимонопольний комітет України зацікавився німецьким портом