Дунайські судноплавні компанії вирішили спільно звернутися до влади Євросоюзу через кризу.

Як пише ЦТС, про це повідомляє Українське Дунайське пароплавство з посиланням на спільну заяву учасників 66-ї Конференції директорів судноплавних компаній, що відбулася в Румунії.

Серед учасників заходу - румунські TTS і NAVROM, болгарське BRP, сербське JRB AD, австрійське DDSG-MAHART та інші. 

"Найважливіше питання - подолання кризи. Через падіння обсягів та фрахтових ставок найбільші учасники ринку працюють у збиток. Проблема не лише у тому, що експорт українського зерна повернувся до портів Одеси. Поступово деградує дунайський промисловий кластер. Високі ціни на енергоносії, посилення екологічних вимог та низький попит вбивають металургію", - йдеться в повідомленні.

Зазначається, що в Угорщині закрився ISD Dunaferr, у Румунії у складному стану Liberty Galati, Voestalpine у австрійському Лінці зупиняє одну з доменних печей, US Steel в словацькому Кошице використовує лише частину виробничої потужності. 

"По-друге, позиція базового порту Констанца. За 2022-2023 роки з’явились альтернативні логістичні ланцюги - замість річкового флоту до Констанци клієнти використовують залізницю до інших морських портів ЄС. Наразі 95% контейнерів перевозиться залізницею. Тож Констанца з наступного року на 20% збільшує тарифи", - додали в УДП.