Фінська асоціація судновласників попередила про загрозу екологічної катастрофи, яку несе російський флот. Йдеться про флот, який використовує незаконні практики для уникнення санкцій щодо нафти.

Про це пише ЦТС із посиланням на Loadstar.

Повний склад російського такого флоту невідомий, але, за оцінками, він налічує щонайменше 800 суден. Вони перевозять російську сиру нафту через Данську протоку і вузькі, мілководні, вкриті льодом води Балтики, які поділяють Росія, Фінляндія і країни Балтії.

Незважаючи на те, що Балтика вкрита кригою до шести місяців на рік, майже жодне з цих суден не придатне для плавання, пояснив Каролус Рамсі, керівник відділу морської політики та безпеки Асоціації. І багато з них взагалі можуть бути непридатними для плавання: вони не проходять інспекцій ІМО і не мають страхування і йдуть з вимкненою АІС у водах, які поділяють з пасажирськими поромами, що перевозять 10 мільйонів фінів та естонців через канал щороку. Юридично ж в міжнародних водах можливості зупинити ці судна і оглянути неможливо.

За словами Рамзі, перешкоди унеможливлюють супутникову навігацію і для фінських екіпажів, що викликає величезне занепокоєння для країни, яка здійснює 96% своєї торгівлі морем.

“Вони не мають льодового класу або кригостійких корпусів і покладаються виключно на навички своїх екіпажів у льодовій навігації. А тороси можуть бути на три-чотири метри вище або на 20-30 метрів нижче від поверхні льоду”, - зазначив він. І попередив, що будь-яка реакція на розлив нафти буде неможливою в умовах плаваючого морського льоду, а аварійно-рятувальні судна не зможуть ефективно маневрувати серед численних островів складного прибережного архіпелагу Фінляндії.

Раніше про ризик великого розливу нафти в Балтійському морі повідомляла прикордонна служба Фінляндії. За її даними, щотижня через Фінську затоку йде близько 70 “фантомних” нафтових танкерів, кожен з яких може перевозити понад 100 000 тонн сирої нафти.