Восени 2024 року у Польщі планують розширити мережу платних доріг. Розповсюдити плату за проїзд планується на нові дороги, що належать Головному управлінню національних доріг та автомагістралей (GDDKiA). 

Про це пише ЦТС з посиланням на Логіст.Today.

Перевізники та експедитори вважають, що у складній ситуації, в якій знаходиться транспортний сектор, додаткові збори ускладнять роботу компаній.

"Це удар насамперед по внутрішньому транспорту, і, безумовно, ці зміни позначаться на стані підприємців. Поки що складно підрахувати, як ці зміни позначаться на вантажоперевезеннях. Теоретично вони мають зрости, але за нинішньої ситуації, гадаю, це малоймовірно, і підприємцям доведеться "проковтнути" підвищення, не перекладаючи його на клієнтів. Вантажоперевезень не так багато, особливо в кварталі, що щойно почався. Я боюся, що це буде ще одним ударом по сектору", - каже Даріуш Матулевич, президент Західнопоморської асоціації автоперевізників.

Залізнична галузь вже багато років домагається запровадження плати за проїзд новими дорогами. Оператори зазначають, що вони платять за доступ до всіх 19 тис. км колій, тоді як лише 3,7 тис. км автошляхів є платними.

ЄС також рекомендує стягувати плату за проїзд дорогами відповідно до принципу "користувач платить".

"Припущення про те, що додаткове навантаження на автоперевізників може вплинути на "кращий баланс" між наземними та залізничними вантажними перевезеннями, трохи нагадують спробу виправдати розширення платного простору в секторі наземного транспорту. Як і CSL Group, ми виступаємо за якомога ширший розвиток залізничних та інтермодальних перевезень. Однак останні роки не принесли революції в цій галузі в нашій країні - не так багато інвестицій, які б зробили залізничний транспорт привабливою альтернативою автомобільному", - зазначив директор із розвитку бізнесу CSL Group Пшемислав Холовач.

Доходи від дорожніх зборів перевищують 2 млрд злотих (465 млн. євро) на рік, у системі e-Toll налічується близько 3,5 млн  транспортних засобів, з яких 1,1 млн  - іноземні. У Польщі автомобілі також платять за проїзд концесійними ділянками трас A1, A2 і A4.