На сьогодні спостерігається чіткий і підтверджений інтерес з боку міжнародних інвесторів до проєктів концесії, які мають намір реалізувати в морському порту Чорноморськ.

Про це йдеться у матеріалі ЦТС Інвестиції в порти 2024: Формат визначає зміст.

Зокрема, інтерес до виявляє A.P. Moeller-Maersk. А віце-прем'єр - міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков заявляв, що зацікавленість до проектів ДПП у Чорноморську виявили як мінімум 5 великих компаній.

Очікується, що тендери оголосять вже цього року. Як розповів керівник Проектного офісу з розвитку державно-приватного партнерства Тарас Бойчук, підготовка техніко-економічного обґрунтування закінчитися на початку 2024 року, після чого Міністерство відновлення узгодить його з Міністерством економіки.

Сприяти успішному проведенню концесійних конкурсів, зокрема щодо терміналів Чорноморського порту, має  залучення міжнародних організацій - Міжнародної фінансової корпорації (IFC) та Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), які супроводжують підготовку проєктів, контактують з потенційними інвесторами і забезпечують політичну підтримку з боку органів влади.

Як зазначається у публікації, будь-яка концесія орієнтована на сталий і довгостроковий розвиток терміналів. І для міжнародних великих гравців важливо вчасно зайти на перспективний для них ринок, поки це не зробив хтось інший. Особливо актуально це для  контейнерного бізнесу. Міжнародні лінії визначають логістику і головні напрямки вантажопотоків, вибір порту (терміналу) як бази для перевалки і "точки входу" в країну і регіон. Залучення таких компаній в проект концесії контейнерного терміналу у Чорноморську дає чітку і сильну конкурентну перевагу в порівнянні з терміналами інших країн регіону.