З листопада 2023 року було зафіксовано понад 20 спроб захоплення суден з боку сомалійських піратів. Це значно менші масштаби піратської діяльності, ніж десятиліття тому, але створює додаткову напругу для судноплавства в регіоні і впливає на вартість перевезень.

Як пише ЦТС, про це йдеться в матеріалі Reuters.

У розмовах з журналістами агенції деякі представники сомалійських злочинних угрупувань відзначили, що вони скористалися тим, що увагу на себе відволікають хусити, щоб повернутися до піратства після майже десятиліття бездіяльності.

"Вони скористалися цим шансом, тому що міжнародні військово-морські сили, які діють біля узбережжя Сомалі, скоротили свої операції", - сказав один із співрозмовників видання.

Хоча загроза не така серйозна, як у 2008-2014 роках, регіональні чиновники та джерела в галузі стурбовані можливістю ескалації проблеми. 

За даними Міжнародного морського бюро, у 2011 році сомалійські пірати здійснили 237 нападів і захопили сотні заручників. Того року моніторингова група Oceans Beyond Piracy оцінила, що їхня діяльність коштує світовій економіці приблизно 7 млрд доларів, включаючи сотні млн доларів у вигляді викупу.

Поточний рівень атак значно нижчий, оскільки пірати в основному націлені на невеликі судна в менш патрульованих водах, кажуть менеджери з управління ризиками на морі та страховики.

Згідно з даними EUNAVFOR, з листопада вони успішно захопили щонайменше два вантажних судна та 12 рибальських суден. Але місія, яка станом на лютий виявила до п’яти так званих піратських груп, що діють у східній частині Аденської затоки та басейні Сомалі, попередила, що в кінці сезону дощів цього місяця вони можуть просуватися далі на південь і схід.

Їхні рейди розширили зону, в якій страховики накладають додаткові премії за військовий ризик на судна. Ці премії стають дорожчими для подорожей через Аденську затоку та Червоне море, додаючи сотні тисяч доларів до ціни за типову семиденну подорож, кажуть представники страхової галузі. Зростаючий попит на приватну озброєну охорону також підвищує ціни.