Наприкінці грудня 2023 року у Мексиці була урочисто запущена в роботу відновлена міжокеанська залізниця на перешийку Теуантепек ("Лінія Z"). 309-кілометровий маршрут з’єднав Коацакоалькос на узбережжі Мексиканської затоки з Саліна-Крус на узбережжі Тихого океану. Ця залізниця є частиною проекту з трьох ліній загальною протяжністю 1087 км, які уряд Мексики сподівається відремонтувати та ввести в експлуатацію поетапно до середини 2024 року.
Як пише ЦТС з посиланням на Railway gazette, залізниця обслуговуватиме як вантажні, так і пасажирські перевезення. Проте перш за все проект спрямований на відродження історичного Міжокеанського коридору, який вперше запрацював у 1907 році для транспортування вантажів із Тихого океану до східного узбережжя США. На піку свого розвитку близько 60 поїздів на день використовували коридор, що сприяло розвитку Саліна-Крус і Коацакоалькоса. Інтенсивність руху по коридору почала знижуватися після відкриття Панамського каналу в 1914 році.
Цікаво, що зараз порти Саліна-Крус і Коацакоалькос та пов’язана з ними залізнична інфраструктура знаходяться в управлінні Ferrocarril del Istmo de Tehuantepec, державного підприємства, яке є частиною ВМС Мексики. В минулому році мексиканські ВМС підпорядкували собі ще 127 км міжокеанської залізниці.
Щодо решти елементів проекту Трансперешийкової залізниці, то він охоплює відновлення двох інших залізничних ліній (одна з них йде до кордону з Гватемалою) і модернізацію загалом чотирьох портів. Уряд Мексики сподівається залучити приватні інвестиції шляхом створення індустріальних парків на перешийку. Планується приймати до 1,2 млн TEU на рік, а залізниця має стати дешевшим і швидшим варіантом транспортування вантажів до Панамського каналу.
Щодо пасажирського руху, то поки що між двома узбережжями курсує один потяг, який через день відправляється з кожної з кінцевих станцій. У разі збільшення попиту кількість поїздів може бути змінена.