Блокування польськими перевізниками руху вантажівок на кордоні з Україною має політичну складову, а день зайвого простою на кордоні з Польщею коштує українським перевізникам мінімум 300 євро, заявив віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Володимир Балін. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Українське радіо.

"Польська партія "Конфедерація", що підтримує цей страйк, і, до речі, в цьому році підтримувала страйки як перевізників, так і аграріїв, є антиукраїнською та проросійською. А машини, які блокують кордон, приїхали із Білої Підляськи (місто у східній Польщі) і ці перевізники раніше працювали на ринку білорусі та росії. Сьогодні ця можливість закрита. Вони не перелаштувалися своїми машинами на європейські ринки та вирішили поблокувати", - зазначив він.

Балін наголосив, що саме страйк не підтримує офіційно жодна державна асоціація польських перевізників. 

"Більшість реального польського бізнесу має сьогодні 300 тисяч машин. Вони мають контракти та європейські ринки. Їм цікавий український ринок для перевезення. Їх цікавить відсутність заторів на кордоні та гарні дороги. Однак сьогодні у нас війна, і вони це розуміють. Якщо до війни на ринку Україна-Польща було 35% перевезень, що здійснювались польськими перевізниками, то сьогодні тільки 10%. Це безпекове питання. Сьогодні всі експортно-імпортні операції, які здійснюються автомобільним транспортом, фактично зупинені", - додав віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України.

Блокування польськими перевізниками руху вантажівок на трьох напрямах пунктів пропуску на кордоні з Україною триває понад тиждень. Як зазначив Балін, через це українські перевізники втратили не менше 300 євро за кожен день зайвого простою. 

Згідно з офіційною інформацією Міністерства інфраструктури, приблизно 20 тисяч машин зараз простоює.

"Сьогодні Торгово-промислова палата рахує збитки експортерів, імпортерів і транспортників, вони більш фахово до цього підійдуть. Хоча якщо говорити про прямі збитки, тобто той прибуток, який не заробили перевізники, то я думаю, що це не менше 100 євро щодня. Тому що, якби не було цього форс-мажору, цього страйку, то за будь-яких інших випадків зайвий день простою - це 100 євро, як правило, коли перевізник виставляє рахунок своєму постійному клієнту", - підсумував Балін.