Розпродаж активів авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) здійснюється за цінами, що є суттєво нижчими за ринкові. Це може свідчити про те, що процес розпродажу є керованим.

Як пише ЦТС, про це йдеться в публікації Forbes Ukraine.

Раніше стало відомо, що на аукціонах "СЕТАМ" було реалізовано 99% дочірньої компанії "МАУТЕХНІК", 62,43% у хендлінговій компанії "Інтеравіа", торгові марки з назвою та логотипом МАУ і "МАУТЕХНІК", авіакаси в центрі Києва.

Як стверджують співрозмовники Forbes, продані активи - це найцінніше, що лишалося в МАУ. Оскільки літаки компанія брала в лізинг, частина з них передана Windrose, а частина вже може бути непридатною для експлуатації. 

На умовах анонімності, одне з джерел видання відзначає, що активи розпродаються за ціну, значно нижчу від ринкової вартості. За оцінкою одного з колишніх працівників МАУ, до повномасштабного творгнення вартість хендлінгової компанії "Інтеравіа" сягала 20 млн дол., з яких близько 10 млн дол. - це лише вартість обладнання. "Навіть під час війни ця компанія не може коштувати близько 1 млн дол. МАУ керовано продають за безцінь", - впевнений він. Покупець "Інтеравіа" - маловідома компанія, що була заснована лише рік тому.

"МАУТЕХНІК", яку продали лише за 195 грн також має значно вищу вартість. "Лише сертифікат для запуску "МАУТЕХНІК" коштував власникам 2 млн євро. Його важко отримати, і він має велику цінність", - відзначив співрозмовник Forbes.

Журналісти висунули припущення, що всі ці кроки можуть свідчити про те, що авіакомпанію можуть готувати до банкрутства. Ситуація схожа на ту, що була з "Аеросвітом" - викуп дочірніх компаній та торгових марок ведеться в інтересах осіб, що наближені до авіакомпанії, те, що має якусь вартість, виводять на іншу юридичну особу

"Єдина причина не банкротити МАУ - міжнародний судовий процес з Іраном, пояснює один із екстопменеджерів авіакомпанії. "Після банкрутства і без правонаступництва шанси отримати кошти - нуль", - каже він", - йдеться у публікації.

Втім, банкрутство не означає зникнення юрособи, вважає інший ексменеджер МАУ. Він припустив, що початок процедури банкрутства може розпочатися вже до кінця поточного року.