На тлі світової тенденції щодо падіння вартості фрахту для нафтових вантажів, цього практично не відбувається в росії. Причиною є те, що ряд судновласників пішли з російських портів через побоювання вторинних санкцій США в умовах, коли російська нафта торгується вище за цінову стелю ЄС і G7 на нафту з рф. Крім того, атаки дронів ЗСУ, що почастішали, викликали зростання страхової премії за військові ризики в Чорному морі.

Як повідомляє ЦТС, про це пише Комерсант, підтверджуючи таким чином раніше озвучену інформацію відносно підвищення додаткових платежів, відомих як "премії за воєнний ризик", для суден, які працюють з російськими портами на Чорному морі.

Зокрема, російські журналісти підтверджують, що вартість фрахту суден Aframax та Suezmax з Новоросійська до західного узбережжя Індії тепер в середньому подорожчала на 200 тис. дол., до 1 млн дол.

При цьому, для порівняння, ставки фрахту з балтійських портів рф в індійському напрямку навпаки здешевшали на 200 тис. дол.

Відзначається, що також ряд судновласників перенаправили свій флот з російських портів, оскільки вони побоюються вторинних санкцій з боку США, тоді як російська нафта з липня торгується за ціною, вищою від встановленої країнами G7 стелі. Мова йде переважно про грецькі компанії.

На цьому тлі росіяни продовжують залучати судна для збільшення свого тіньового флоту для транспортування нафти.

4 серпня в результаті атаки українського морського дрону, в порту Новоросійськ, де розташована база російського флоту, був вражений великий десантний корабель "Оленегорский горняк". В ніч на 5 серпня морські дрони атакували російський нафтовий танкер, що перевозив нафтопродукти для російської армії і флоту, біля Керченського мосту.

Україна оприлюднила прибережне повідомлення (Coastal Warning), згідно з яким акваторії російських портів на Чорному морі оголошені такими, що перебувають під воєнною загрозою.

В повідомленні вказано про воєнну загрозу для судноплавства на внутрішніх і зовнішніх рейдах портів Анапа, Новоросійськ, Геленджик, Туапсе, Сочі, Тамань.