Компанія Exxonmobil Asia Pacific PTE. LTD (Сингапур) стала найбільшим постачальником дизельного пального для "Укрзалізниці", постачивши їй у січні-червні цього року 72 тис. тонн ресурсу, або 83% всіх постачань.

Про це пише ЦТС з посиланням на Еnkorr.

Наприкінці грудня 2022 року філія "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця" уклала з сингапурцями річний контракт на 54 млн доларів. 

Натомість Orlen, яка у другому півріччі 2022 року забезпечила УЗ дизпальним майже на 70% (80 тис. т), з початку 2023 року відвантажила всього 14,8 тис. т, з яких 13,2 тис. т - у січні і 1,6 тис. т - у лютому, й зайняла долю в постачаннях 17%.

Останній контракт, який опубліковано у системі Prozorro між Orlen і УЗ, датований 30 грудня 2022 року. Він передбачав постачання пального у січні на 13 млн доларів З березня 2022 року, за даними представника Orlen, що побажав залишитись інкогніто, відвантаження було припинено, незважаючи на готовність постачальника суттєво зменшити ціну.

Джерело в УЗ підтвердило інформацію про призупинку роботи з Orlen, пояснивши таке рішення більш вигідною пропозицією від альтернативного постачальника.

"Зараз оновлений контракт проходить процедуру затвердження, після чого його буде опубліковано в системі Prozorro", - розповів представник "Укрзалізниці" на умовах анонімності.

Загалом, за даними Консалтингової групи "А-95", у першому півріччі 2023 року "Укразалізниця" імпортувала 87 тис. т дизельного пального, що в середньому становить 14,5 тис. т на місяць. До повномасштабного російського вторгнення споживання ДП перевізником становило 250-300 тис. т на рік, або 20-25 тис. т на місяць.