Lloyd's Register повідомив, що до 3 червня позбавить сертифікації 21 судно індійської компанії Gatik Ship Management, яка після початку війни в Україні стала головним перевізником російської нафти.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Telegraph.

"Lloyd’s Register прагне сприяти дотриманню санкцій щодо торгівлі російською нафтою. За наявності доказів ми знімаємо класи та послуги з будь-яких суден, які, як виявляють відповідні органи, порушують міжнародні санкції" - зазначили у Lloyd’s Register.

При цьому Lloyd’s Register заявив, що 11 суден Gatik, які він розкрив, також сертифіковані Індійським регістром судноплавства (IRClass).

Водночас, згідно з веб-сайтом IRClass, їх сертифікацію мають принаймні 28 суден Gatik.

Раніше Gatik змушена була поміняти прапори для 36 своїх суден, реєстрацію яких відкликав Міжнародний регістр суден Сент-Кітс і Невіс.

Згідно з даними морської платформи Lloyd’s List Intelligence, 15 суден компанія поставила під прапор Габону.

P&I American Club, одна з 12 найкращих страхових компаній у світі P&I, яка разом забезпечує покриття близько 90% тоннажу світового океану, заявила, що раніше покривала більшість суден Gatik, але на початку квітня припинила дію покриття.

"Інгосстрах", великий російський страховик, повідомив, що був змушений відхилити певні запити на страхування від Gatik через ризики, виявлені після "перевірки негативної інформації у ЗМІ". У компанії "Інгосстрах" підтвердили, що не збираються працювати з Gatik у майбутньому.

Gatik Ship Management, яка базується в Мумбаї, цього року стала провідним перевізником російської нафти до Індії. Для цього компанія використовує флот танкерів, який нараховує понад 40 суден.

Відколи росія вторглася в Україну, компанія купила більше нафтових танкерів, ніж будь-хто інший, перетворившись з невідомого індійського судноплавного бізнесу на одного з найбільших світових судновласників.

У 2021 році Gatik Ship Management володіла лише двома танкерами-хімовозами. До квітня, за оцінками VesselsValue, вона придбала флот з 58 суден загальною вартістю 1,6 млрд доларів. Походження та власність бізнесу залишаються загадкою, а його корпоративна документація - мізерною.

Але судноплавні брокери, аналітики та сировинні трейдери підозрюють зв’язок з її найбільшим клієнтом - російським нафтовим гігантом "Роснєфть".

Згідно з даними про прибуття танкерів, Індія імпортувала 2,76 млн тонн російської нафти на суднах, якими керує Gatik, протягом перших чотирьох місяців 2023 року, або 10% від загального російського імпорту. Згідно з даними Refinitiv, ще приблизно 1,36 млн тонн російської нафти мають прибути в Індію в травні та червні на пов’язаних з Gatik танкерах.