Канадська авіакомпанія Canadian North відправила на пенсію особливий 43-річний літак Boeing 737-200C, який виконував польоти до північних поселень.

Про це пише ЦТС з посиланням на Аvianews.

Літак названий Spirit of Yellowknife - "Дух Єллоунайфа" на честь адміністративного центру Північно-Західних територій Канади. З англійської це перекладається як "жовтий ніж" - так називали місцеве плем’я за вміння виготовляти предмети з міді.

Хоча модель Boeing 737 є найпоширенішим американським літаком, канадський борт був особливою версією і залишався в парку Canadian North в єдиному екземплярі.

У назві Boeing 737-200C C позначає Combi, тобто що літак є вантажопасажирським. У носовій частині авіалайнера є повноцінні вантажні двері, які дозволяють розміщувати вантажі не лише у багажному відсіку, а й у пасажирському салоні. Число пасажирських місць у цьому Boeing 737-200C можна швидко змінити. Без додаткового вантажу авіалайнер міг перевозити 112 пасажирів, а за максимального обсягу вантажу у пасажирському салоні - 6 осіб.

Така комплектація дозволяла авіакомпанії регулювати комерційне завантаження при польотах у віддалені поселення, куди важко дістатися автотранспортом. Якщо кількість пасажирів невелика, весь вільний простір у салоні можна було зайняти вантажем. Для цього техніки демонтовували частину крісел перед вильотом та пересували перегородку, яка розділяла пасажирів та палети з вантажем.

Ще однією особливістю Boeing 737-200C є можливість посадки та зльоту з ґрунтових аеродромів. Іншим реактивним літакам аналогічної розмірності для цього необхідна повноцінна смуга з твердим рівним покриттям. Для роботи на необлаштованих аеродромах Boeing розробив спеціальні модифікації для моделі 737-200C.

На на носовій стійці шасі літака Boeing 737-200C Canadian North можна побачити предмет, схожий на лижу, це спеціальний дефлектор. Під час зльоту та посадки з ґрунтової смуги він знижував ймовірність розкиду каменів, які могли пошкодити фюзеляж чи двигуни.

150_canadiannorth_boeing737200c_2

Додатково виробник додав трубки в передній частині двигунів - розсіювачі вихорів, щоб сміття зі смуги не засмоктувалося в силові установки.

З відправленим на пенсію Boeing 737-200C Spirit of Yellowknife пов'язана доля перших пілотів-інуїтів - представників корінних народів півночі.

Авіалайнер із заводу Boeing у Сіетлі у 1980 році забирав Сесіл Хансен - він був першим інуїтом - капітаном реактивного літака. 6 травня 2023 року вже його донька Доун МакФарлейн здійснила останній комерційний рейс на Boeing 737-200C Spirit of Yellowknife з Єллоунайфа до Кеймбрідж-Бей. Вона стала першою жінкою інуїтом зі званням капітан реактивного повітряного судна.

150_canadiannorth_boeing737200c_3

150_canadiannorth_boeing737200c_4

З відправкою на пенсію останнього Boeing 737-200C авіакомпанія Canadian North продовжить польоти у віддалені північні поселення. Для цього вона використовуватиме турбогвинтові літаки ATR-42-300 в особливій вантажопасажирській версії.

Хоча ці авіалайнери є більш сучасними та економічними, пасажири більше не зможуть відчути тих вражень, які були під час злету реактивного Boeing 737-200C із ґрунтової смуги.

150_canadiannorth_boeing737200c_1-768x512

150_canadiannorth_atr42300