Адміністрація президента США Джо Байдена пропонує значно посилити права авіапасажирів у Сполучених Штатах за прикладом Євросоюзу у разі тривалої затримки чи скасування рейсів. Підготовку нового законодавства президент США анонсував 8 травня.

Про це пише ЦТС з посиланням на Аvianews.

За правилами, що діють на сьогодні, американські авіакомпанії зобов’язані тільки повернути повну вартість авіаквитка при скасуванні або тривалій затримці рейсу.

Адміністрація Байдена пропонує розширити права авіапасажирів, зобов’язавши авіакомпанії виплачувати компенсації у разі порушення графіку.

Також пасажири можуть отримати право на безкоштовне розміщення в готелі, харчування та перебронювання на інший рейс. Всі ці послуги є частиною європейських правил авіаперевезень, однак у США авіакомпанії їх надають за власним бажанням.

"Коли авіакомпанія скасовує або затримує рейс, пасажир не повинен оплачувати рахунок", - заявив міністр транспорту США Пітер Буттіджіч в офіційній заяві.

За даними Мінтрансу США, зараз лише три американські авіакомпанії добровільно надають компенсації за значного порушення графіка або скасування рейсу. При цьому жодна з них не сплачує гроші як відшкодування незручностей. Натомість авіакомпанії пропонують пасажирам милі у програмі лояльності або ваучери на наступні перельоти.

Модель компенсації, яку хочуть ухвалити в США, Євросоюз використовує з 2004 року. Вона передбачає, що якщо авіакомпанія добровільно скасовує рейс менш ніж за два тижні до вильоту, пасажир може отримати компенсацію від 250 до 600 євро в залежності від дальності перельоту. Пізніше Європейський суд прирівняв затримку вильоту понад 3 години до скасування рейсу, і пасажири отримали право на грошову компенсацію в цьому випадку.

Європейські правила також передбачають, що при затримці чи скасуванні рейсу пасажир має право на безкоштовне розміщення у готелі та харчування. Ці послуги авіакомпанії зобов’язані надавати власним коштом.

Хоча Адміністрація Байдена веде роботу щодо покращення сервісу та відповідальності авіакомпаній останні 2 роки, поки через конгрес не пройшов жоден із законів. Можуть пройти місяці та роки, перш ніж нові правила стануть обов’язковими до виконання.