Незважаючи на ситуацію з імпортом української агропродукції до Польщі, яка склалася останніми днями, під час Міжнародного форуму інтермодального транспорту FRACHT 2023 учасники відзначили роль українсько-польської торгівлі, а українські представники переконували у необхідності подальшої активізації залізничних перевезень між країнами.

Як пише ЦТС, що виступив інформаційним партнером форуму, зокрема, про це йшлося під час розмов в кулуарах форуму, який пройшов на минулому тижні у Варшаві.

У контексті співпраці з Україною організатори заходу відзначили, зокрема, роль "Укрзалізниці". Так, УЗ отримала відзнаку від оргкомітету на знак визнання діяльності компанії в складний воєнний час, яка полягає, як у відбудові зруйнованих ворогом елементів залізничної інфраструктури, так і в реалізації проектів модернізації, що сприятиме виходу української експортної продукції на європейські та світові ринки.

Ще одним представником від України на форумі є Дмитро Кобзар, генеральний директор контейнерного терміналу "Мостиська" (CTM - Container Terminal Mostyska), інвестором якого є "Лемтранс" і "Реіл Транс Інвестмент".

"Заборона на експорт з України агропродовольчих товарів - це невигідна справа. Європейські порти не доотримують вантаж, європейські перевізники простоюють", - розповів Кобзар.

У своїй промові перед учасниками форуму він закликав міжнародні компанії продовжувати робити спільний взаємовигідний бізнес і для України, і для Європи. 

"Ми бачимо синергію для співпраці та розвитку. Контейнерний термінал "Мостиська" - це гарний приклад. Термінал вже став альтернативою для деяких транспортних коридорів і воротами для отримання важливих ресурсів. Ми надали українським відправникам вантажу альтернативу автомобільному транспорту, яка дає змогу товарам швидше та дешевше досягати європейського ринку. Європейським компаніям, які мають свої локомотиви, вагони, термінали, робити регулярні сервіси з терміналу", - сказав Бондар.

Як вже писав ЦТС, днем раніше в ході форуму у Варшаві учасники дебатів відзначили важливість потенціалу мережі "сухих портів" для належної роботи "коридорів солідарності", створених для транзиту вантажів, що експортуються з України.

Підводячи підсумки заходу, Рафал Загорскі від імені організаторів форуму відзначив, що цього року на FRACHT 2023 переважали українські акценти. За його словами, звучали заклики українських представників щодо подальшої співпраці України і Польщі у транспортній галузі, але і без них багато з учасників транспортного ринку розуміють її необхідність. Натомість, деякі політики подекуди упускають важливі деталі такого співробітництва. Зокрема, в контексті останніх польських обмежень щодо української агропродукції, Загорскі звернув увагу, що влада Польщі дозволила відновити транзит української сільгосппродукції до чотирьох портів - Щецина, Свіноуйсьце, Гдині та Гданська, забувши при цьому про Колобжег. "Ґрубарчик (заступник міністра інфраструктури Польщі. - ЦТС) забув і опустив у постанові порт у Колобжезі… Він не тільки не знав, що в Колобжезі є морський порт, але й не помітив того, що цього року цей маленький Колобжег перевантажив більше кукурудзи, ніж порт у Свіноуйсьце. Мабуть, міністерство і сам Ґрубарчик вже знають, що є Колобжег, і усвідомлюють свою помилку, щоб виправити поправку до регламенту", - розповів Рафал Загорскі.

Загалом, він резюмував, що легкі часи для європейської логістики минули, а непередбачуваність міжнародної ситуації суттєво додає проблем із забезпеченням надійних поставок навіть до експортних портів, і не тільки в Азії.

"Ми вже знаємо, що, коли війна в Україні закінчиться, потреби країни в сировині, обладнанні та техніці або будівельних матеріалах розжарять європейську мережу залізниць і автомобільних доріг до червоного. Це вирішальним чином вплине на подорожчання транспорту та зниження його доступності, причому так само буде не лише з будматеріалами, а й буквально з усім, що імпортуватиме зруйнована Україна і не лише з Європи", - поділився він своїм прогнозом.