Європарламент прийняв ключові директиви з пакету під назвою Fit for 55, які посилюють кліматичну політику Євросоюзу, йдеться, зокрема, про запровадження обмежень щодо торгівлі квотами на викиди парникових газів для авіаційного сектору. Згідно зі схваленими ініціативами, безкоштовні квоти для авіації поетапно скасують до 2026 року, пише ЦТС.

Експерти зазначають, що нові правила матимуть наслідки для громадян та бізнесу - поява зобов'язання для авіаційної галузі купувати дозволи на викиди призведе до того, що галузь нестиме великі довитрати. Частину яких швидше за все перекладуть на пасажирів.

Підсумком, ймовірно, стане підвищення цін на квитки. За прогнозами, перельоти Європою припинять бути такими дешевими.

Безкоштовні квоти для авіації скасовуватимуть таким чином: 25% у 2024-му, 50% у 2025-му та 100% у 2026-му.

Це означає, що в наступному році авіакомпанії будуть зобов'язані купувати все більше дозволів на викиди CO2. У свою чергу, дозволи, як очікується, дорожчатимуть - ще кілька років тому вони коштували близько 50 євро за тонну CO2, зараз - близько 100 євро.

За попередніми оцінками, в результаті остаточного ухвалення законопроектів про торгівлю викидами операційний прибуток шести найбільших європейських авіакомпаній (Ryanair, EasyJet, Wizz Air, Vueling, Eurowings та Transavia) скоротиться на 77%.

Програма Fit for 55 має на меті скоротити до 2030 року викиди парникових газів у союзі не менше ніж на 55% порівняно з рівнями 90-х, а також забезпечити кліматичну нейтральність ЄС до 2050 року.