Вантажообіг портів Латвії за січень-листопад 2022 року склав 43,5 млн т, що на 15,3% більше, ніж за відповідний період 2021-го, свідчать дані Міністерства сполучень країни, пише ЦТС.

"Вантажообіг латвійських портів та залізниць за 11 місяців 2022 року показує, що після введених санкцій проти росії та білорусії галузь змогла успішно адаптуватися до поточної геополітичної ситуації. Вишукуються нові можливості для створення альтернативного логістичного ланцюжка для вантажних перевезень, і все частіше залучаються вантажі з нових цільових ринків", - зазначив міністр сполучень Яніс Віттенбергс.

У звітному періоді лідирував Ризький порт із 21,2 млн т вантажів (+9,5%), на другій позиції - Вентспілський порт із 13,3 млн т (+32,3%), на третій - Лієпайський порт із 7 млн т (+9,5%).

На загальний вантажопотік вплинули зростаючі обсяги перевалки вугілля, контейнерів, накатних вантажів, деревини та зернових.

Завдяки тому, що латвійські порти мають відповідну інфраструктуру для зберігання та перевалки вугілля, вони змогли залучити вугільні вантажі з нових регіонів - Казахстану, Африки та інших країн. З серпня 2022 року європейський попит на вугілля з інших ринків збільшився через санкції Євросоюзу щодо імпорту вугілля з рф.

За 11 місяців 2022 року вантажообіг вугілля в портах Латвії склав 7,4 млн т і порівняно з 2021-м він збільшився у 6,9 раза.

Контейнерні потоки досягли 4,4 млн т (+9,3%), обсяги накатних вантажів - 3,6 млн т (+11,4%), деревини - 4,4 млн т (+8,8%). У свою чергу, зерна та продуктів з нього перевалено 5,7 млн т (зростання у 2,1 раза).

Зростання в сегменті насипних потоків стало можливим завдяки приросту кам'яновугільних вантажів, генеральні прирости за рахунок обороту контейнерів, накатних та деревних вантажів. Обсяги наливних вантажів трохи скоротилися.

Вантажоперевезення латвійської залізничної компанії Latvijas Dzelzcels у січні - листопаді збільшились на 1%, до 19,89 млн т.

Міжнародні перевезення зросли на 2,7%, до 18,33 млн т, транзитні - на 6,7%, до 16,21 млн т, транзит через порти - на 27,2%, до 14,22 млн т. Внутрішні перевезення скоротилися на 15,4%, до 1,56 млн т, сухопутний транзит через територію Латвії впав на 50,5% 99 млн т.